Calendari de correus publicats
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Diu
Text més gran Text més menut

Mida del text

Torna a STAS

Notícies sindicals / gener 2012

30 de gener

DESPRÉS LES MANIFESTACIONS MULTITUDINÀRIES CONTRA LES RETALLADES

Els sindicats anuncien noves mobilitzacions

Els sindicats de la Mesa General de Negociació valorem molt positivament la resposta del personal del sector públic i de la ciutadania valenciana contra les retallades del Consell i en defensa dels serveis públics, per la qual cosa volem agrair la seua presència massiva en les manifestacions. Més de dues-centes mil persones es van manifestar pels carrers de les tres capitals valencianes, 150.000 a València, 60.000 a Alacant i 30.000 a Castelló.

El President de la Generalitat, Alberto Fabra, ha de reconèixer el clam popular contra del desmantellament de l'estat del benestar valencià i, en conseqüència, retirar el Decret-Llei de mesures urgents per a la reducció del dèficit valencià i convocar urgentment una Mesa General per a negociar amb els sindicats meseures que contribuïsquen a reduir el dèficit públic sense minvar els drets del personal empleat del sector públic valencià i de la ciutadania.

Sorprenentment el President, lluny de reconèixer les protestes massives, va anunciar una nova retallada de 1.000 milions d'euros en el sector públic que suposarà la implantació de models privats de gestió dels serveis bàsics essencials i del copagament. El Consell ha de revisar la seua política fiscal, fent-la més justa, en comptes de dinamitar el sector públic valencià.

Els anys de balafiament han dut a la fallida als valencians i valencianes. El conseller Vela ha estat l'eix conductor de la nefasta política pressupostària dels successius governs en la nostra comunitat; per tant, ha d'assumir la seua responsabilitat i dimitir. De no ser així, exigirem el seu cessament immediat al President Fabra.

Els sindicats de la Mesa General continuarem durant el mes de febrer les mobilitzacions tendents a la retirada del Decret-Llei i a la depuració de responsabilitats.

Els sindicats han acordat el següent calendari de mobilitzacions:

Tots els dijous de 10 a 11 hores
Concentracions de treballadors i treballadores a les portes dels centres.

6 i 20 de febrer
Reunió de totes les Juntes de Personal i Comitès d'Empresa.

Dissabte 11 de febrer
Quatre marxes:
València. De l'edifici de l’Àgora (Ciutat de les Arts i les Ciències) cap a la Depuradora de Pinedo per a finalitzar en l'edifici del Rellotge del Port.
Alacant. De la ciutat cap a la Ciutat de la Llum.
Benidorm. De la ciutat cap a Terra Mítica.
Castelló: es marxarà cap a l'Aeroport per a concentrar-nos enfront de l'estàtua de Fabra.

Dimecres 15 de febrer
Remesió a totes les alcaldies de la informació de com afecten les mesures de retallada del Consell en els seus municipis i sol·licitarem als grups municipals el suport de mocions plenàries contra les retallades dels serveis bàsics.

Dijous 16 de febrer
Reunió amb tot el moviment associatiu valencià i, en general, amb totes les associacions existents per la defensa dels serveis públics amb la finalitat de donar-los a conèixer l'abast de les mesures acordades pel Consell.

Dissabte 18 de febrer. Vaga de consum general.
Durant aquest dia proposem que no es realitzen compres i no s'assistisca a cap espectacle, bar, restaurant i altres locals d'oci.

20, 21, 22 , 23 i 24 de febrer
Caravanes de cotxes per a convocar a la ciutadania a les tres grans manifestacions que se celebraran el dia 25 de febrer.

Dijous 23 de febrer, a les 19:00 h. Concentracions
A les places de tots els Ajuntaments valencians a tots els treballadors i totes les treballadores del sector públic valencià que presten servei en cada municipi (personal de sanitat, educació, justícia, Administració General de l'Estat, autonòmica i local, postal, transport, mitjans de comunicació i resta del sector públic valencià).

Divendres 24 de febrer
Concentració de delegats i delegades enfront del Palau de la Generalitat, on es lliuraran les signatures recollides  per a exigir la dimissió del conseller Vela.

Dissabte 25, de febrer Manifestacions a les 18:30 hores
A València, Alacant i Castelló.

25 de gener

RECURS CONJUNT

Hui es presenta el primer recurs contra el Decret-llei

Hui es presenta en la ciutat de la Justícia de València el primer recurs contenciós contra l'aprovació del Decret-llei 1/2012. Com que el Decret-llei té força de llei, no s'ataca directament, ja que no hi ha via jurídica per fer-ho, sinó que s'impugna la decisió del Consell d'aprovar-lo, ja que no ha complit amb els tràmits preceptius previs, com és la negociació col·lectiva.

Segons la tesi de les cinc organitzacions, i es pot comprovar en el desenvolupament de la reunió de la Mesa General de 4 de gener, no hi hagué negociació, sinó una simple presentació de les mesures per part del conseller, sense donar opció a la seua negociació.

VINE HUI A L'ASSEMBLEA: 25 de gener, dimecres, 14 hores

Direcció General de Persones amb Discapacitat i Dependència
C/ Colom, 80

Direcció Territorial de Sanitat
Gran Via Ferran el Catòlic, 74

Institut Valencià de l'Audiovisual i la Cinematografia "Ricardo Muñoz Suay"
Teatre-cine Rialto
Plaça de l'Ajuntament, 17

24 de gener

INTERSINDICAL VALENCIANA - CCOO - CSIF - UGT

Comunicat conjunt de totes les organitzacions sindicals

Dins de les mobilitzacions previstes contra les  Retallades en els Serveis Públics,  el proper dia 26 de gener i a més de la Manifestació establerta per a les 18:30 de la vesprada, HI HAURÀ CONCENTRACIONS EN LES PORTES DE TOTS ELS CENTRES DE  TREBALL, DE 10:30 A 11 HORES. ET  DEMANEM QUE NO DEIXES D'ACUDIR I QUE CONVIDES ELS TEUS COMPAYS I COMPANYES A QUE TAMBÉ PARTICIPEN.

Vos convidem a què elaboreu el vostre propi material per a les mobilitzacions contra les retallades i per la depuració de responsabilitats en el Consell. També podeu fer servir els que hem fet nosaltres:

Pegatines i sobretaules                                 Materials de protesta

VINE HUI A L'ASSEMBLEA: 24 de gener, dimarts, 14 hores

Direcció territorial de Justícia i Benestar Social
Institut Valencià de la Joventut (IVAJ)
Direcció Territorial del Servef
Biblioteca Pública de València
Sala de reunions
IVAJ

Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient
Saló d'actes de la Conselleria
C/ Francesc Cubells nº 7

23 de gener

MOBILITZACIONS CONTRA RETALLS

180.000 persones ixen al carrer en defensa de l'escola pública

Alacant, amb quasi 60.000 persones, i València, amb 120.000, eixiren al carrer en dues de les manifestacions més grans que han conegut aquestes dues ciutats.

Moltíssims treballadors i treballadores de l'ensenyament, ciutadanes i ciutadans, alumnes i moltes persones d'altres sectors de les Administracions Públiques participaren en aquestes mobilitzacions.

Aquestes manifestacions són un preludi de les manifestacions del sector públic previstes per dijous 26 de gener, a Alacant, Castelló i València:

Clamor en el País Valencià por la escuela pública   Fotos de la manifestación

La multitud que acudía a la protesta colapsó los trenes de cercanías

¿En qué se notan los impagos y el tijeretazo?

Unos 100.000 manifestantes claman por una educación pública sin recortes

Històrica mobilització per l'ensenyament valencià

Protestas por los recortes

Miles de valencianos protestan por los recortes en la enseñanza pública

Miles de personas protestan contra los recortes en Educación

40.000 personas se manifiestan en Alicante contra los recortes en Educación

Casi 50.000 personas claman en Alicante contra los recortes en Educación de Fabra

Castedo insta a la Generalitat y a los agentes educativos a retomar el diálogo

«Exigimos más dignidad, inversión y calidad, ya está bien de corruptos»

Milers de valencians es manifesten per l'ensenyament públic

Valencia y Alicante se vuelcan en la protesta contra el recorte educativo

Marea negra por las calles de Valencia contra los recortes en Educación

40.000 personas toman Alicante en una protesta histórica

Los docentes rechazan los recortes para "pagar el despilfarro" del Consell

Sin fondos para tizas ni papel higiénico

'El govern valencià ha d'escoltar això'

PER A SUBSTITUCIONS

Publicada la constitució de borses de la conselleria d'Agricultura

El DOCV ha publicat les resolucions de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es convoquen les borses d'ocupació per a substitucions temporals en els llocs de treball dels grups relacionats en els apartats següents:

Borses d'ocupació per a substitucions temporals a la província d'Alacant

Borses d'ocupació per a substitucions temporals a la província de València

Borses d'ocupació per a substitucions temporals a la província de Castelló

VINE HUI A L'ASSEMBLEA: 23 de gener, dilluns, 14 hores
Conselleria de Presidència
Direcció General de Justícia
C/ Juristes

Servef (Serveis Centrals)
Navarro Reverter 2

18 de gener

VINE HUI A L'ASSEMBLEA: 18 de gener, dimecres, 14 hores

Conselleria de Sanitat
C/ Misser Mascó 31-33

Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esport
Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació

PROPOSSADA PER LES ASSEMBLEES

HUI, Concentració contra la ratificació del Decret-llei per les Corts

DIMECRES, 18 DE GENER, 10:30H
de delegades i delegats, i de qui vulga i puga vindre,
a la font de la Plaça de la Mare de Déu de València

A eixa hora de dimecres, es reuneix el Ple Extraordinari que va convocar ahir dilluns la Mesa de les Corts per a ratificar el Decret-llei, cosa que se suposa que passarà sense remei, donada la majoria absoluta del partit que dóna suport al Govern.

CAMPANYA UNITÀRIA

Signa per la dimissió o destitució del conseller Vela

Us podeu descarregar el document per arreplegar les signatures, que podeu imprimir vosaltres mateixos, punjant ACÍ. Quan tingueu les signatures recollides, feu-les arribar a les delegades o delegats sindicals més propers o aviseu-nos a les nostres seus. teniu els telèfons, adreces i adreces electròniques al peu d'aquest email.

17 de gener

VINE HUI A L'ASSEMBLEA: 17 de gener, dimarts, 14 hores

Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç
Local sindical de la conselleria
Baixos del C/ Colom nº 32

Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient
Saló d'actes de la conselleria
Av. Blasco Ibáñez nº 50

PROPOSSADA PER LES ASSEMBLEES

HUI, dimarts 17 de gener: Concentració davant el TSJ (Glorieta) a les 11h

Centenars de persones s'han reunit hui en les dues primeres assemblees convocades pels quatre sindicats presents en la Mesa Sectorial de la Generalitat Valenciana: més de 160 persones en la Conselleria d'Hisenda i un nombre només un poc inferior en la d'Agricultura.

En ambdues s'ha fet un repàs de les mesures, de les seues causes i de la injustícia que suposen. També s'han analitzat les mentides del Consell, la poca confiança que dóna el President en les seues declaracions sobre no acomiadar personal interí i sobre la immoralitat d'aprovar retallades en el personal que no s'apliquen en persona, ni ells ni al seu personal de confiança.

S'ha fet una crida a la participació en les convocatòries de mobilització unitàries que es convoquen i s'han proposat dues iniciatives de mobilització per a esta mateixa setmana:

HUI, DIMARTS, 17 DE GENER, 11H
davant el TSJ (Glorieta)

Per fer palesa la nostra indignació allà on estan jutjant dues de les persones responsables de la situació d'ofec econòmic de la Generalitat, l'ex-president Camps i el diputat Costa.

DIMECRES, 18 DE GENER, 10:30H
de delegades i delegats, i de qui vulga i puga vindre,
a la font de la Plaça de la Mare de Déu de València

Es convoca a la plaça de la Mare de Déu perquè és un delicte manifestar-se davant les Corts quan estan reunides. En ocasions anteriors s'han autoritzat concentracions i manifestacions a eixa plaça.

CAMPANYA UNITÀRIA

Signa per la dimissió o destitució del conseller JM Vela

El govern valencià ha balafiat i ha dilapidat els recursos públics amb una política clientelar basada en els grans esdeveniments que no han generat riquesa ni ocupació; l'especulació urbanística, que ha suposat l'enriquiment d'unes poques persones a costa de la destrucció del territori, i la privatització de serveis públics amb el desviament de recursos a empreses privades que obtenen beneficis a costa de les arques públiques. Les cinc organitzacions sindicals sotasignades han decidit portar a terme mesures legals per tal que es retire el decret perquè estan convençudes que s'han vulnerat drets i la legalitat vigent.

Ara comencem una campanya d'arreplegada de signatures per a demanar la dimissió o la destitució  del Conseller Vela, responsable directe en l'elaboració i execució dels pressupostos en les últimes legislatures.

En el document PDF que us podeu descarregar punjant ACÍ  teniu el document, que podeu imprimir vosaltres mateixos, Quan tingueu les signatures recollides, feu-les arribar a les delegades o delegats sindicals més propers o aviseu-nos a les nostres seus. teniu els telèfons, adreces i adreces electròniques al peu d'aquest email.

16 de gener

VINE HUI A L'ASSEMBLEA: 16 de gener, dilluns, 14 hores

- Conselleria d'Hisenda i Administració Pública
- Conselleria de Governació
- Direcció General de Família i Dona
- Institut Valencià d'Estadística
Conselleria d'Hisenda i Administració Pública
Pujada del Palau, 14

- Conselleria de Justícia i Benestar Social
- Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua
Amadeu de Savoia, 2

LES CONCENTRACIONS EN ELS CENTRES DE TREBALL SÓN UN ÈXIT ROTUND

Ocupació de Presidència i de Administracions Públiques en protesta per les retallades

Desenes de delegades i delegats sindicals s’han concentrat el divendres passat davant el Palau de la Generalitat per a exigir la retirada del Decret-llei que retalla considerablement els sous dels treballadors i treballadores de l’àmbit públic. Després han ocupat Presidència i la Conselleria d’Administracions Públiques i s’han concentrat davant la Conselleria d’Hisenda, que tenia les portes tancades.

Milers de persones concentrades
Mentrestant, milers de treballadors i treballadores del sector públic es concentraven en els seus llocs de treball.  Desenes en centres menuts, centenars de persones en les seus centrals de les conselleries, fins i tot un miler de persones s'ha concentrat davant el nou hospital de La Fe a València.

Companyes i companys, aquest és el camí: hui podem dir que la mobilització ha estat un èxit gràcies a la participació majoritària del personal públic. Hem de seguir fins que retiren el Decret-llei de retallades de la Generalitat.

Cientos de sindicalistas asaltan la Generalitat al grito de 'chorizos'

Medio millar de personas invaden a la fuerza el Palau de Presidencia y claman contra Vela

Decenas de personas ocupan la Generalitat

Decenas de personas entran en el Palau de Fuentehermosa para pedir la dimisión de Vela

Asalto a la Generalitat

Medio centenar de funcionarios de Justicia se manifiestan ante el TSJ

Empleados de TVV protestan ante el despacho de Jaraba

Empleados de Canal 9 protestan ante el despacho del director general

Assemblea i ocupació pacífica a RTVV

Un millar de trabajadores del Hospital General, a la calle contra los recortes

DIJOUS, 26 DE GENER, 18:30 HORES
Manifestacions

Alacant l Escales de l'IES Jorge Juan
Castelló l Plaça de les Aules
València l Plaça de Sant Agustí
CCOO, CSI-F, FSES, INTERSINDICAL, UGT

12 de gener

CCOO, CSIF, FSES, UGT i INTERSINDICAL VALENCIANA

No a les retallades en els serveis públics
DEPURACIÓ DE RESPONSABILITATS EN EL CONSELL

El Consell de la Generalitat va aprovar el passat dia 5 de gener un gran paquet de retallades (publicat el dia 10), que suposa una nova agressió al personal del sector públic i als serveis que es presten. És el major atac de la història; cap altra Comunitat ha realitzat amb aquest abast, per la qual cosa només ens queda contestar de forma contundent i conjunta a aquesta nova agressió.

Pretenen estalviar més 1.000 milions d'euros de la forma més fàcil, retallant salaris i serveis.  Volen retallar salaris del personal docent i sanitari, enviar a l’atur durant l’estiu el personal interí docent, reduir la jornada a 25 hores al personal interí de l’Administració del Consell i de la de Justícia, i de totes les empreses, entitats i fundacions del sector públic valencià, i posar límits a les reduccions de jornada, així com eliminar els drets a dies de vacances i de descans, a determinades prestacions socials i la prolongació de la vida laboral més enllà de l’edat de jubilació. I tot açò, vulnerant els convenis col·lectius d’aplicació al personal laboral i la negociació col·lectiva i retallant en personal, prestacions i serveis públics.

No contents amb això, el Consell ha aplanat el camí per a acomiadar fins a un 25% del personal interí dels diferents sectors, al qual cosa pot afectar milers de persones, augmentar les xifres d’atur i deteriorar més encara la prestació dels serveis públics a la ciutadania valenciana.

Les mesures aprovades no pretenen ni racionalitzar ni ordenar les administracions públiques ni el sector públic, sinó fer caixa a costa de tirar-li mà al salari de les treballadores i treballadors. Ens oposem frontalment a totes eixes mesures i per això anunciem una sèrie de mobilitzacions que es van a allargar en el temps perquè el Consell retire el Decret-llei.

El govern valencià ha balafiat i ha dilapidat els recursos públics amb una política clientelar basada en els grans esdeveniments que no han generat riquesa ni ocupació, l'especulació urbanística, que ha suposat l'enriquiment d'unes poques persones a costa de la destrucció del territori, i la privatització de serveis públics amb el desviament de recursos a empreses privades que obtenen beneficis a costa de les arques públiques

Les cinc organitzacions sindicals han decidit portar a terme mesures legals per tal que es retire el decret perquè estan convençuts que s'han vulnerat drets i la legalitat vigent. Pretenen que es depuren totes les responsabilitats polítiques per la mala gestió realitzada, pel que demanem que dimitisca o siga cessat, el Conseller Vela, responsable directe en l'elaboració i execució dels pressupostos en les últimes legislatures.

Els sindicats consideren necessària una resposta dura i contundent de les treballadores i treballadors del sector públic i del conjunt de la ciutadania per obligar el govern a rectificar. Per això, fem un crida a la participació massiva i activa en totes les accions unitàries de protesta i pressió que es convoquen, tant pels sindicats signants com pels òrgans unitaris de representació del personal –juntes de personal i comités d’empresa del sector públic valencià.

Assemblees conjuntes a València

Las asambleas se realizarán a partir de les 14 h.

Ordre del dia

1. Decret-llei de Mesures Urgents per a la Reducció del Dèficit Públic en la Comunitat Valenciana.
2. Accions a efectuar.
3. Precs i preguntes.

Dia
Centres convocats
Lloc de l'assemblea
16 de gener Conselleria d'Hisenda i Administració Pública
Conselleria de Governació
Direcció General de Família i Dona
Institut Valencià d'Estadística
Conselleria d'Hisenda i Administració Pública
Pujada del Palau, 14
16 de gener Conselleria de Justícia i Benestar Social
Salón d'actes
Amadeu de Savoia, 2
17 de gener Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç
Local sindical de la conselleria
Baixos del C/ Colom nº 32).
17 de gener Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient
Saló d'actes de la conselleria
Av. Blasco Ibáñez nº 50
18 de gener Conselleria de Sanitat
C/ Miscer Masco 31-33
18 de gener Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esport
Conselleria de Educación, Formación y Empleo
19 de gener Edifici PROP I
19 de gener Edifici PROP II
23 de gener Conselleria de Presidència
Direcció General de Justícia
Conselleria de Presidència
24 de gener Direcció territorial de Benestar Social
Institut Valencià de la Joventut (IVAJ)
Direcció Territorial del Servef
Sala de reunions
IVAJ
24 de gener Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient
Serveis Centrals de Medi Ambient
Saló d'actes de la Conselleria C/ Francesc Cubells nº 7
25 de gener Direcció General de Persones amb Discapacitat i Dependència C/ Colom, 80
25 de gener Direcció Territorial de Sanitat
Gran Via Ferran el Catòlic, 74
26 de gener Sant Miquel i els Reis Av. Constitució, nº 284
26 de gener IVIA
26 de gener Complex Educatiu de Xest
30 de gener
Servei Territorial de Começ i Consum C/ Guàrdia Civil, baixos

11 de gener

CCOO, CSIF, FSES, UGT i INTERSINDICAL VALENCIANA

Els sindicats rebutgen les mesures de la Generalitat i acorden convocar mobilitzacions

Ahir, 10 de gener, es van reunir les organitzacions sindicals, CCOO, CSI-F, FSES, Intersindical i UGT-PV, per a adoptar les mesures de rebuig de forma conjunta

El Consell, el passat dia 5 de gener, va anunciar un gran paquet de retallades (publicat el dia 10) i que suposa una nova agressió al personal del sector públic i als serveis que es presten. És el major atac de la història. Cap altra Comunitat ho ha realitzat amb aquest abast, amb la qual cosa només ens queda contestar de forma contundent i conjunta a aquesta nova agressió.

Pretenen estalviar més 1.000 milions d'euros de la forma més fàcil, retallant salaris i serveis. Ens oposem frontalment i per això anunciem una sèrie de mobilitzacions que es van a allargar en el temps perquè el Consell retire el Decret Llei.

El govern valencià ha balafiat i ha gastat més del que tenia, no precisament en serveis a la ciutadania, sinó en fastos i despeses supèrflues que ens han dut a la situació de fallida i fallida que pateix la nostra Comunitat.

Les cinc organitzacions sindicals han decidit portar a terme mesures legals per tal que es retire el decret perquè estan convençuts que s'han vulnerat drets i la legalitat vigent. Pretenen que es depuren totes les responsabilitats polítiques per la mala gestió realitzada, pel que vam demanar que dimitisca o siga cessat, el Conseller Vela, responsable directe en l'elaboració i execució dels pressupostos en les últimes legislatures.

Amb la finalitat de què es retire el decret-llei, les cinc organitzacions sindicals han acordat el següent:

- Demanar una entrevista urgent amb el President de la Generalitat.
- Convocar concentracions de cinc minuts en tots els centres de treball del sector públic, el divendres 13 de gener.
- Assemblees informatives en tots els centres de treball.
- Concentracions d'una hora tots els dijous, a partir del 19 de gener.
- Iniciar recollida de signatures demanant la dimissió del Conseller Vela

Manifestació el dia 26 de gener a les 18:30, a Alacant, Castelló i València, que finalitzarà en la seus i subseus de la Generalitat. El lema de la manifestació serà: “ No a les retallades en els serveis públics. Depuració de responsabilitats en el Consell”.

Així mateix, preveiem una manifestació amb caràcter autonòmic en el mes de febrer, alhora que no descartem cap altre tipus de mesures de protesta en el futur

10 de gener

DECRET-LLEI 1/2012, DEL CONSELL

El Consell prepara un ERO de personal interí

Hui, dimarts 10 de gener, es publicarà amb tota probabilitat el Decret-llei 1/2012, de 5 de gener, del Consell de la Generalitat, de Mesures Urgents per a la Reducció del Dèficit en la Comunitat Valenciana.

Intersindical Valenciana ha accedit al decret-llei i el posa a la vostra disposició en els següents enllaços:

Decret-llei 1/2012 (primera part)

Decret-llei 1/2012 (segona part)

Entre les mesures, només destacarem les següents:

Intersindical Valenciana presenta la campanya “Ajudant el President”

Intersindical Valenciana s’ha adreçat al President de la Generalitat, Alberto Fabra Part, per tal d’exposar-li una sèrie de veritables mesures d’estalvi, i de reorganització real de l’Administració de la Generalitat i del sector públic valencià en el seu conjunt. Aquest conjunt de mesures s’anomena “Ajudant el President”.

En comptes d’aprovar les retallades de sou, jornada i altres drets laborals del personal públic, Fabra hauria d’adoptar aquestes mesures, més estalviadores, més exemplificadores i, sobretot, gens lesives per al servei públic.

Les mesures es concreten en:

•    Eliminació de 79 persones eventuals (assessors/es) que dupliquen les tasques encomanades a personal funcionari.

•    Substitució dels directors i directores de Parcs Naturals per personal tècnic funcionari de carrera, ja que en molts casos es duplica el lloc de treball: el/la director/a i una altra persona que és la que sap (i cobra prou menys).

•    Cessament de les persones que no tinguen la condició de funcionàries de carrera nomenades en llocs de Direcció General o Sotssecretaria de les diferents conselleries.
En aquests tres casos, Intersindical Valenciana té recorreguts aquests nomenaments, només caldria que la Generalitat s’aplanara a les demandes del Sindicat.

•    Substitució dels “staffs” de les empreses públiques, que han conduït el sector públic valencià a una situació de fallida tècnica, per personal funcionari de carrera que ha demostrat a bastament la seua vàlua; per exemple, moltes de les persones cap de servei per concurs que es volen cessar a causa del Pla d’Ajustament.

•    Simplificació dels organigrames de les noves empreses públiques: en lloc de reduir els càrrecs directius, les noves empreses són en realitat “holdings” que s’imposen per damunt de les antigues directives de cada empresa, per la qual cosa, en realitat, suposarà un augment d’alts càrrecs i no un estalvi.

•    Pla de revisió de contractes: cal efectuar una revisió en profunditat dels criteris de contractació de la Generalitat. Sense entrar a valorar la seua legalitat, els resultats econòmics són francament millorables: contractes amb l’Instituto Noos, amb les empreses de la trama Gürtel, o amb l’organització de la Fórmula 1 (en aquest cas, s’han de pagar el cànon de les edicions de 2012 i 2013, es celebre o no el Gran Premi).

Auditoria
D’altra banda, Intersindical Valenciana recorda la seua proposta efectuada la setmana passada, referida a la exigència d’auditar els comptes de la Generalitat amb caràcter d’urgència, per tal de determinar si la situació justifica o no, i fins a quin punt, les mesures de retall imposades pel Consell. Cal recordar que és una exigència legal quan es vol justificar en una mala situació econòmica l’incompliment d’acords o la retallada o eliminació de drets laborals o retributius, com és el cas.

Ajudant el President

Intersindical lanza la campaña "Ajudant el President"
9 de gener

La Generalitat fa pagar al seu personal la seua mala gestió

El Govern Valencià castiga el personal públic amb una rebaixa del salari

Com moltes de les persones que llegiu aquestes ratlles us acabeu d'incorporar al treball, després d'uns dies de merescut descans, us fem un resum del que ha passat, mitjançant les notes de premsa d'Intersindical Valenciana:

Dimecres 4 de gener. LA MESA
Sorpresivament, la Generalitat convoca per a dimecres, 4 de gener, una mesa amb un sol punt de l'ordre del dia: mesures sobre el capítol I (despeses de personal).

El conseller anuncia 10 mesures, que comportaran més crisi i més atur: les teniu en el següent enllaç, junt amb la primera valoració del Sindicat: El Govern Valencià castiga el personal públic amb una rebaixa del salari

Dijous 5 de gener: EL CONSELL
Intersindical Valenciana qualifica de manipulació l'explicació donada pel govern valencià i RTVV per justificar les retallades.

Les mesures aprovades no pretenen ni racionalitzar ni ordenar les administracions públiques ni el sector públic com ha afirmat el Vice-President de la Generalitat en un comunicat a RTVV, sinó fer caixa a costa de tirar mà al salari de les treballadores i treballadors

La Generalitat Valenciana fa pagar la seua mala gestió a les treballadores i treballadors

Divendres 6 de gener: LA REACCIÓ
Intersindical Valenciana afirma que el govern de la Generalitat ha malgastat i dilapidat els recursos públics amb una política clientelar basada en els grans esdeveniments que no han generat riquesa ni ocupació, l'especulació urbanística, que ha suposat l'enriquiment d'unes poques persones a costa de la destrucció del territori, i la privatització de serveis públics amb el desviament de recursos a empreses privades que obtenen beneficis a costa de les arques públiques: Intersindical Valenciana exigeix una auditoria dels comptes de la Generalitat i reclama la depuració de responsabilitats polítiques