La carrera professional, el mite de Cassandra i la Intersindical Valenciana

El conseller Moragues ha confirmat el que ens temíem des de fa setmanes: no hi haurà carrera professional en 2015. Com sabeu, Intersindical Valenciana no ha signat els acords de 2013 i 2014 sobre la carrera, malgrat estar a favor d'aquesta, per entendre que les condicions dels acords eren tramposos i que no hi havia garanties del seu compliment.

08 / 09 / 2014 | Adel Francés retallades paga extra mesa sectorial mesa general carrera professional

JA SABEM DE QUÈ S'ESTAVEN RIENT

El genial Homer (el poeta grec, no el Simpson) va recollir en la Ilíada el mite de Cassandra: la princesa troiana que va ser condemnada pels déus a veure les desgràcies futures i a no ser creguda per les persones a qui els les referia.
Cal recompondre la unitat d'acció front a la política del Consell d'Alberto Fabra
Intersindical Valenciana sembla tocada per una maledicció pareguda, ja que no aconseguim convéncer els i les companyes d'altres sindicats de la nostra visió de les coses, malgrat que quasi sempre els esdeveniments acaben per donar-nos la raó, ben al nostre pesar...
Hacienda admite no tener dinero para la promoción de funcionarios: http://ccaa.elpais.com/ccaa/2014/08/27/valencia/1409140645_739211.html
I què passarà ara?
Per a aquesta pregunta tenim dues respostes i una previsió, però potser aquestes plantegen nous dubtes, més que cap altra cosa:
La previsió: si no poden pagar 16 milions d'euros (xifra aproximada del que costaria la carrera en 2015), com van a pagar prop de 50 (segons xifres de la pròpia conselleria d'Hisenda) de la part proporcional de la paga extra?

Què farà la Generalitat i les Administracions governades pel PP en general?
Doncs la repressió pura i dura:
El PP pedirá a sus autonomías que impidan las protestas de funcionarios aplicando el Estatuto del Cargo Público: http://www.cuartopoder.es/enlegitimadefensa/2014/08/26/el-pp-pedira-sus-autonomias-impedir-las-protestas-de-funcionarios-aplicando-el-estatuto-del-cargo-publico/
Què farem els sindicats davant aquesta nova presa de pèl?
En açò ja no podem contestar amb total seguretat. Intersindical Valenciana va a continuar denunciant els acords tramposos i els incompliments flagrants de l'Administració de la Generalitat, així com les retallades en els serveis públics. Dimarts i dimecres, 2 i 3 de setembre, per exemple, STEPV-Intersindical Valenciana dóna suport a les mobilitzacions del sector educatiu.

D'altra banda, al Sindicat no solament li agradaria, sinó que considera que cal recompondre la unitat d'acció front a la política del Consell d'Alberto Fabra. Unitat d'acció que en cap moment va ser trencada per Intersindical, diguen el que puguen dir algunes persones, com no siga perquè no signàrem acords que altres sí van signar, com ara l'acord d'alliberats, l'acord de 23 d'octubre de 2013, que permetia continuar les retallades del Decret Vela en 2014 i que ara incompleixen, l'acord del decret de carrera, per deixar fora el personal interí i el que ha promocionat, o l'acord sobre el pagament de l'extra, perquè no donava res que la justícia no ens donara i que, a més, incompliran...
Però no és moment de retrets: és moment de posar-se cadascun i cadascuna allà on cal, perquè el què ens estem jugant és molt. Per això, Intersindical Valenciana va a proposar a tots els sindicats amb representació a l'Administració del Consell reunir-se per donar una resposta contundent i conjunta a aquesta nova agressió.
Aquesta resposta ha de ser proposada i assumida pel personal, per la qual cosa convocarem assemblees i reunions on exposar tota la problemàtica i les accions a fer.