1 de maig: Temps de dones

El dia d'abans d'una jornada de lluita pels drets laborals, l'1 de maig, el qual des dels seus orígens ha tingut un caràcter reivindicatiu, Intersindical Valenciana, vol reconèixer, avui més que mai, la lluita incansable del col·lectiu d'Educadores d'Educació Especial i Infantil de la Comunitat Valenciana. És temps de dones, sens dubte, i aquestes companyes, en lluita des de fa anys, caminen valentes i decidides a ocupar el lloc que els correspon.

01 / 05 / 2018 | Intersindical plataforma educadores personal educador denúncia a la sindicatura de greuges condicions laborals

Empoderades pel recolzament unànime dels sindicats, en una inusual alineació de constel·lacions, i amb el suport de les famílies, avui s’han reunit amb el Síndic de Greuges a Alacant per a denunciar la vulneració constant dels seus drets laborals per part del Govern de la Generalitat.

La reclamació, que arreplega prop d'un centenar de queixes, constata la inseguretat jurídica per la falta de claredat en la delimitació de les seues funcions, la seua jornada laboral i els reiterats incompliments per part de l'Administració, del Decret 175/2006, que regula les seues condicions de treball. A hores d’ara l’ajornament injustificable a convocar la mesa tècnica és insostenible. Des d'Intersindical exigim la convocatòria immediata i la regulació d'una proposta de pacte que garantisca els drets d'aquestes treballadores i la seua estabilitat com a empleades públiques.

El col·lectiu d'Educadores d'Educació Especial i Infantil de la Generalitat Valenciana està format en un 94% per dones. Segons les dades publicades en 2016, al Llibre Violeta de la Funció Pública Valenciana, la escletxa retributiva entre dones i homes, segons titulació i grup professional, és de 196,76 € per educadora. Una realitat difícil de pair quan ens trobem en la recta final de legislatura del suposat “Govern del canvi”.

Ja no ens conformem amb excuses, arguments estrafolaris ni embolics burocràtics. Ara és el moment de visibilitzar la realitat laboral del nostre col·lectiu i posar fi a la precarietat. Perquè ja toca recuperar els drets i la dignitat professional usurpada.