LA CONFEDERACIÓ INTERSINDICAL CELEBRA LA SEUA ESCOLA SINDICAL A LA CIUTAT D’ALMAGRO

La carrera professional dels empleats públics i la jubilació parcial dels funcionaris centraran la trobada

09 / 11 / 2023 | Administrador Local confederació intersindical

El Palau dels Comtes de Valdeparaiso, de la ciutat d'Almagro, reunirà durant els dies 6 i 7 de novembre a Sindicats d'Administracions Públiques i Serveis (STAS) de tot el territori espanyol.

La Intersindical de Castella-la Manxa i el seu Sindicat d'Administració i Serveis de Castella-la Manxa (STAS-CLM), han sigut els amfitrions de l'Escola Sindical, que durant dues jornades intenses de treball ha tractat temes tan importants com la carrera professional horitzontal dels empleats públics, la jubilació parcial dels funcionaris, o l'expansió del model sindical: assembleari, autònom, de classe, ecologista, feminista i igualitari.

La carrera horitzontal, mesura i valora la conducta dels empleats públics i el rendiment o l'assoliment de resultats, amb la finalitat de millorar l'eficiència de l'Administració i la qualitat dels serveis públics; permetent avançar, professional i retributivament, com a reconeixement a l'experiència, coneixements i compromís amb l'organització mostrats en l'acompliment de les seues funcions.

Esta nova modalitat de carrera professional es va crear l'any 2007, però en l'actualitat té una escassa implantació en el conjunt de les Administracions Públiques, motiu pel qual serà una de les reivindicacions de *STAS-INTERSINDICAL en els pròxims anys.

La jubilació parcial del personal funcionari, és una altra de les velles reivindicacions. També l'any 2007 es va regular per primera vegada, però l'any 2012, una de les mesures anticrisi va ser la seua eliminació. Amb esta derogació s'impedeix al conjunt del funcionariat accedir a una transició cap a la jubilació, que té reconeguda el conjunt de treballadores i treballadors de l'estat espanyol i també el personal laboral al servei de les Administracions Públiques.

El seu reconeixement permetria a les Administracions Públiques no sols el rejoveniment de les plantilles i una reducció important dels costos de personal lligats a l'antiguitat i carrera professional, sinó a més la transferència de coneixements a les noves generacions.

-------------

El Palacio de los Condes de Valdeparaiso, de la ciudad de Almagro, ha reunido durante los días 6 y 7 de noviembre a Sindicatos de Administraciones Públicas y Servicios (STAS) de todo el territorio español.

La Intersindical de Castilla-La Mancha y su Sindicato de Administración y Servicios de Castilla-La Mancha (STAS-CLM), han sido los anfitriones de la Escuela Sindical, que durante dos jornadas intensas de trabajo ha tratado temas tan importantes como la carrera profesional horizontal de los empleados públicos, la jubilación parcial de los funcionarios, o la expansión del modelo sindical: asambleario, autónomo, de clase, ecologista, feminista e igualitario.

La carrera horizontal, mide y valora la conducta de los empleados públicos y el rendimiento o el logro de resultados, con la finalidad de mejorar la eficiencia de la Administración y la calidad de los servicios públicos; permitiendo avanzar, profesional y retributivamente, como reconocimiento a la experiencia, conocimientos y compromiso con la organización mostrados en el desempeño de sus funciones.

Esta nueva modalidad de carrera profesional se creó en el año 2007, pero en la actualidad tiene una escasa implantación en el conjunto de las Administraciones Públicas, motivo por el cual será una de las reivindicaciones de STAS-INTERSINDICAL en los próximos años.

La jubilación parcial del personal funcionario, es otra de las viejas reivindicaciones. También en el año 2007 se reguló por primera vez, pero en el año 2012, una de las medidas anticrisis fue su eliminación. Con esta derogación se impide al conjunto del funcionariado acceder a una transición hacia la jubilación, que tiene reconocida el conjunto de trabajadoras y trabajadores del estado español y también el personal laboral al servicio de las Administraciones Públicas.

Su reconocimiento permitiría a las Administraciones Públicas no sólo el rejuvenecimiento de las plantillas y una reducción importante de los costes de personal ligados a la antigüedad y carrera profesional, sino además la transferencia de conocimientos a las nuevas generaciones.