El Constitucional admet a tràmit el recurs contra el decret llei de retallades del Consell

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat presentat per 50 senadors del PSOE contra el Decret Llei 1/2012 de retallades del Consell, a instància dels cinc sindicats de la Mesa General de Negociació (UGT, CCOO., CSI-F, FSES i Intersindical Valenciana). Si bé el recurs va ser finalment subscrit per 50 senadors del PSOE, després de les reunions mantingudes amb la resta de partits polítics valencians amb representació en el Congrés tant Esquerra Unida com Compromís van manifestar el seu suport a aquesta iniciativa.

19 / 09 / 2012 | Intersindical

El decret llei retallava drets adquirits pels empleats públics de la Generalitat Valenciana i, entre altres duríssimes mesures, va reduir la jornada laboral i les retribucions del personal interí del Consell, va enviar a l'atur el personal interí docent durant l'estiu, va reduir al 50% la carrera i el desenvolupament professional del personal sanitari i els sexennis del personal docent.
El recurs recolza en la vulneració de diversos preceptes constitucionals com són el dret a la llibertat sindical i a la negociació col·lectiva, a la no-privació de béns i drets, al treball i a una remuneració suficient i a la igualtat i no-discriminació. A més, no queda justificat el pressupost habilitant d'extraordinària i urgent necessitat i s'aprecia infracció del límit material del decret llei i invasió de competències legislatives per part de la comunitat autònoma.
El tribunal ha entés que existeixen indicis d'inconstitucionalitat suficients per a admetre'l a tràmit i substanciar el fons de l'assumpte.
Els cinc sindicats de la Mesa General valorem molt positivament aquest fet i esperem que servisca perquè el Consell reflexione i, davant les noves retallades salarials del govern central imposats mitjançant el Decret Llei 20/2012 (supressió de la paga extra de Nadal), derogue els efectes retributius del decret llei autonòmic 1/2012.
El Consell ha manifestat en múltiples ocasions la seua voluntat que els empleats públics de la Comunitat Valenciana no patiren el doble castic de retallada retributiva estatal i autonòmic, compensant les mesures adoptades si l'Estat aprovava noves mesures addicionals que tingueren impacte sobre les retribucions, com així ha sigut. Aquest pot ser un bon moment per a demostrar-ho.

El Constitucional admite el recurso contra los recortes del Consell//