Temporalitat

CRÒNICA D’UNA MORT ANUNCIADA

Seguint les pressions de la UE que va condicionar la entrega dels fons estructurals a la reducció de la temporalitat en la Funció Pública, el ministre d’Administracions Públiques de l’època, el senyor Iceta, juntament amb les 3 organitzacions sindicals UGT, CCOO i CSIF, varen signar la pena de mort de l’interí i de l’Administració Pública amb el disseny dels processos d’estabilització.

05 / 07 / 2024 | Intersindical Valenciana - STAS

Tres anys passen molt ràpid! La prova està en que fa no res ens varem despertar amb l’aprovació d’una llei que suposaria una abans i un després en l’accés a la Funció Pública.

En lloc de fer cas a l’esperit de la sentència del TJUE que deixava palès que el que es devia buscar era una solució per al personal en abús de temporalitat, tant l'administració com els sindicats abans esmentats, decidiren que enlloc d’estabilitzar a les persones anaven a estabilitzar els llocs i així reduirien la temporalitat sense patir cap penalització, transferint la càrrega del procediment precisament a les persones que patien l’abús en compte de l’abusador. Així crearen els Falsos processos d’estabilització.

Com una pel·lícula de migdia de dissabte, ja es sabia el final només vore els crèdits d'inici. La llei era un empastre i no anava a resoldre el problema per a ningú dels agents participants!

A pesar de les modificacions introduïdes amb la llei 20/2021, fruit de les mobilitzacions del personal i de les organitzacions sindicals alternatives entre les que estava Intersindical, des de l’inici, el que s’ha aconseguit és una consolidació mínima del personal i una reducció testimonial de la temporalitat a la Funció Pública al llarg de l’Estat. Així i tot es dona la paradoxa que hi ha personal que ha aconseguit consolidar llocs sense haver desenvolupat mai serveis en la categoria en qüestió.

El més greu de tot és que, a banda d’aquesta malifeta, una vegada complits el termini de 3 anys des del nomenament, el personal interí es cessat de manera fulminant sense que quede clar quan es van a cobrir les vacants generades davant la impossibilitat de cobrir-los de nou amb altre personal funcionari interí.

Ras i curt, com si fora el joc de l’oca, quant caus a la casella de la mort i tornes a la posició de partida, anem a la casella de tornada del problema, l’origen de la temporalitat. Tenim altra vegada llocs sense cobrir per personal funcionari de carrera i personal interí cessat sense possibilitat d’optar ni consolidar el lloc que ocupava fins ara.

Esperem no topetar de nou amb la mateixa pedra!

Demanem que les mesures per a acabar amb l’abús de temporalitat siguen altres com l’eliminació de la taxa de reposició amb convocatòries d’ofertes d’ocupació més nombroses i la convocatòria de nous processos on es valore l’experiència acumulada pel personal any rere any per a complir amb els requeriments de la UE pel que fa a nivells de temporalitat.

#NOALICETAZO
#NOALATAXADEREPOSICIO
#NOAL’ABUSDETEMPORALITAT

Dijous 11 a Madrid li direm al Ministre Escrivá que deixe d'eludir les seues responsabilitats, t'apuntes?