Diputació de València

¿CONVENIO A QUIEN BENEFICIA?

Primera parte

19 / 12 / 2018 | Administrador Local

Corrían los primeros día del 2018, cuando los tres sindicatos “de clase”, justo al inicio de la negociación del convenio-acuerdo, vendieron la subida salarial para los/as trabajadores/as, como consecuencia de la implantación en la Diputación de la carrera profesional. ¡Pasta para todos!

En el Ayuntamiento de Valencia. Al entrar la nueva corporación en el 2015, negociaron un convenio con carrera profesional, con un reglamento para desarrollarla y el pago de la misma en cinco años. Aquí tenemos más nivel: se negocia cuando termina la legislatura, y que page el que venga el mayo. Manual tradicional.

Hay que recordar que el convenio-acuerdo anterior se firmó tras seis reuniones. En el actual llevan varios meses de negociación ¿Qué regalo nos darán?
Se rumorea que el convenio ya está negociado en el servicio de gestión de personal, los vendedores de humo ya han ido por los centros de trabajo contando la buena nueva de reducción de presencia en las dedicaciones de dos tardes, a una. Pero a los afectados por este convenio-acuerdo, los trabajadores de la Diputación, no se les consulta ni se les deja participar en nada. Para variar: transparencia, democracia y participación de los sindicatos clásicos.

Estamos a la espera de la navidad que siempre nos repara algún regalo. La estrategia sindical era transmitir que estarían todo el año “negociando” (sudando la gota gorda, para beneficio de los trabajadores), y al final tendríamos una carrera profesional y convenio. Venta de los logros de cara a las elecciones sindicales de principios de febrero, que es en realidad lo único que importa. ¡Qué triste!

Que podemos esperar de este regalo sindical clásico de navidad:

1. Queremos que nos regalen tal como prometieron, la carrera profesional, con un reglamento de desarrollo, y la dotación económica necesaria; el premio a la jubilación a los 63 años; unos tribunales por sorteo; más transparencia en formación; horarios flexibles, etc… es decir lo que han prometido.

2. El regalo que nos van a llegar es: carrera sin dotación económica (para llorar); no hay premio jubilación; tribunales a dedo; transparencia en diapositivas; horarios sin modificar… Parafraseando al cantante “la vida sigue igual”. Cambiar para que nada cambie, que la endogamia sistemática en personal continúe, pero atando el convenio-acuerdo, para el próximo gobierno pase por el aro endogámico. En definitiva carbón.

Desde el STAS-IV, nos preguntamos: ¿es lógico que un gobierno que ha terminado prácticamente la legislatura firme un convenio-acuerdo para que lo aplique otro gobierno que no se sabe quién será? ¿Si no hay mejoras para los trabajadores para que se tiene que firmar el convenio-acuerdo? ¿Hay interés de algunos para dejar atados algunos privilegios para cuando venga el nuevo gobierno no pueda tocar algunas cosas?

Corrien els primers dies de 2018 quan els tres sindicats “de classe”, tot just a l'inici de la negociació del conveni-acord, van vendre la pujada salarial per a les treballadores i treballadors com a conseqüència de la implantació en la Diputació de la carrera profesional. Pasta per tothom!

En l'Ajuntament de València. En entrar la nova corporació, l'any 2015, van negociar un conveni amb carrera professional, amb un reglament per a desenvolupar-la i el pagament de la mateixa en cinc anys. Ací tenim més nivell: es negocia quan acaba la legislatura i que page el que vinga en passar el mes de maig. Manual tradicional.

Cal recordar que el conveni-acord anterior es va signar després de sis reunions. En l'actual porten mesos de negociació Quin regal ens donaran?

Hi ha rumors que el conveni ja està negociat en el servei de gestió de personal, els venedors de fum ja han anat pels centres de treball explicant la bona nova de reducció de temps presencial en les dedicacions de dues vesprades, a una. Però al personal afectat per aquest conveni-acord, les treballadores i treballadors de la Diputació, no se'ls consulta ni se'ls deixa participar en res. Per a variar: transparència, democràcia i participació dels sindicats clàssics.

Estem a l'espera del nadal que sempre ens porta algun regal. L'estratègia sindical era transmetre que estarien tot l'any “negociant” (suant la cansalada, per a benefici de les treballadores i treballadors), i al remat tindríem carrera professional i conveni. Venda de guanys i conquestes,que ara per ara no són més que fer volar coloms de cara a les eleccions sindicals de principis de febrer, en realitat, l'única cosa que importa. Què trist!

Què podem esperar d'aquest regal sindical clàssic de nadal:

1. ¿CONVENIO A QUIEN BENEFICIA? la carrera professional, amb un reglament de desenvolupament, i la dotació econòmica necessària; el premi a la jubilació als 63 anys; uns tribunals per sorteig; més transparència en formació; horaris flexibles, etc… No esperem més que allò que han promès.

2. El regal que ens va a arribar és: carrera sense dotació econòmica (per a plorar); no hi ha premi jubilació; tribunals a dit; transparència en diapositives; horaris sense modificar… Parafrasejant al cantant “la vida segueix igual”. Canviar per a què res canvie, que l'endogàmia sistemàtica en personal continue, però lligant el conveni-acord, per a obligar al pròxim govern a passar per la pedra endogàmic. En definitiva, enguany, per a les treballadores i treballadors de la Diputació, carbó.

Des de STAS-IV, ens preguntem: és lògic que un govern que ha acabat pràcticament la legislatura signe un conveni-acord per a què ho aplique un altre govern que no se sap qui serà? Si no hi ha millores per al personal perquè s'ha de signar el conveni-acord? Hi ha interès d'alguns per a deixar lligats alguns privilegis i impedir que el nou govern, quan vinga no puga tocar algunes coses?

• Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.