Diputació de València

COMISIONES SERVICIO 2ª PARTE

Acuerdos para que el decreto-dedo continúe igual.

23 / 09 / 2020 | Administrador Local


En la nota informativa del día 3 de marzo de 2020, informábamos sobre el desastre de las comisiones de servicio en la Diputación. Hasta mayo había más de 30 plazas abiertas a otras administraciones y en el pleno del mes de junio abrieron 20 plazas más, siempre son para amiguetes colocados por decreto-dedo. Cómo todas las Comisiones Servicio son ilegales por incumplir el principio constitucional de publicidad, es el problema legal que hay que salvar.

Después de la sentencia del Tribunal Supremo, que obliga a las administraciones a dar publicidad a todas las comisiones de servicio, en otras administraciones ya han tomado medidas al respecto desde hace ya tiempo, la nuestra, como siempre han estado pensando cómo montar un protocolo para seguir mangoneando, y hacer ver que cumplen con el principio de publicidad.

Pero para evitar esto están nuestros amados gestores que han elaborado un protocolo de comisiones de servicio para que el dedo continúe igual, pero con publicidad. En fallas empezaron a negociar, después de la pandemia se retomó la negociación y el mes de junio paso por el pleno. Ahora pasamos a explicar la batería de medidas propuestas tan “chulis”:

1. Las comisiones de servicio actuales se seguirán prologando en el tiempo. Hay compañeros que están más de tres años en comisión de servicio, y por una deficiente gestión en las convocatorias de la provisión así continuarán, esperando (al igual que sucede con las OPEs, las promociones internas, etc.). Gestión, bueno más bien falta de ella.

2. La novedad del invento, Publicidad. Las comisiones de servicio internas se publicarán en la página interna de la Diputación, donde se inscribirán los interesados en participar. Las abiertas a otras administraciones (AA), las de los amigos, se publicarán en la página externa de la Diputación.

3.Baremos y cursos. No cuentan para nada, los piden para decorar, el dedo sigue siendo el sistema de selección.

4. El jefe del servicio (de cada centro) será el encargado de redactar el informe que servirá de motivación para seleccionar (subjetivamente por supuesto) al trabajador/a adecuada/o para ocupar el puesto, eligiendo por inspiración divina al candidato idóneo. El trabajo sucio antes lo hacía el Servicio de Personal, por este acuerdo trasladan la ejecución y la responsabilidad de vestir el santo de la selección a los jefes de servicio con sus correspondientes problemas. Los artistas del Servicio de Personal “afirmarán, ¡nosotros aplicamos el informe de motivación del jefe del servicio!” Habrá servicios que serán un avispero. De traca.

5. Una vez elegido el candidato/a, por informe (dedo) del jefe de servicio, se procederá al nombramiento del amiguete/a por decreto-dedo en comisión de servicios. Más o menos como siempre. Ahora sólo cambia el malo de la película o el amigo del alma.

Nuestros amigos de los sindicatos tradicionales, de cara a la galería dicen que esto es una tomadura de pelo, pero ellos han firmado el acuerdo para que todo continúe igual ¿Por qué? ¿Será de gratis? Doble moral.

Resumiendo, cambiar para que nada cambie, los listos de los gestores de personal les pasan el muerto directamente a los jefes de servicio, así se quitan la responsabilidad de encima y quedan de guay con los poderes fácticos de la Dipu.

Es decir: por un lado, los compañeros especialistas en gastar zapatilla corriendo despachos (sindicatos tradicionales, profesionales en trepar etc.) someterán a tortura al jefe/a correspondiente, con alabanzas para la persona más apropiada para ese puesto; y por otro lado, algún que otro político indicará al jefe de servicio quien es el candidato idóneo, y a quien tienen que poner en el informe si quiere conservar el puesto. El decreto-dedo en su más puro estilo s. XIX, dirá: “visto el informe motivado del jefe de servicio”. Eso sí, nos dirán que la selección habrá sido objetiva, transparente, motivada etc. como si fuéramos jilipollas. La función de los jefes de servicio es gestionar su servicio, la selección, provisión, etc. es trabajo del Servicio de Personal, y si no, ¿para qué queremos el Servicio de Gestión de Personal?

Para la Intersindical es el mismo chanchullo de siempre, nuestra propuesta es clara y transparente: publicación en el BOP de la convocatoria de provisión de las plazas vacantes, con su correspondiente baremo, y que se presenten los/las que estén interesados/as, pero primero los de la Diputación y después los de fuera, una vez publicadas las listas con los baremos de los candidatos, hay que dar plazo de alegaciones a los interesados. Claro, el BOP asusta a algún político y principalmente a sus secuaces. Siempre enredando con los procesos pero son incapaces de ejecutarlos, en tiempo y forma.

El 29 de julio a última hora, en la página de intranet la Diputación, en el apartado comisiones de Servicio (AA), al final en una pequeña pestaña ”nuevo”, que casi nadie se entera apareció la convocatoria de 12 plazas en Comisión de Servicios (8 abiertas a otras administraciones y 4 solo para la Diputación). Continuamos con las trampas de siempre, cuando todos nos vamos de vacaciones, se convocan, así solo se enteran los amigos. ¿Publicidad y transparencia del s.XXI sr. Presidente?

Muchos de los políticos del equipo de gobierno desconocen la problemática de las comisiones de servicio (siempre que les arregles lo suyo), de este nuevo arreglo no tienen ni idea y eso que lo han aprobado por pleno. Les recordamos al sr. Presidente y diputados que firmaron la Ley de Transparencia y Buen Gobierno y Participación Ciudadana de la Comunidad Valenciana, lo que se firma hay que cumplir, que todo no sea postureo institucional.

----//----

En la nota informativa del dia 3 de març de 2020, informàvem sobre el desastre de les comissions de servei en la Diputació. Fins a maig hi havia més de 30 places obertes a altres administracions i en el ple del mes de juny van obrir 20 places més, sempre són per a amiguets col·locats per decret-dit. Com totes les Comissions Servei són il·legals per incomplir el principi constitucional de publicitat, auquets és el problema legal que cal salvar.

Després de la sentència del Tribunal Suprem, que obliga les administracions a donar publicitat a totes les comissions de servei, en altres administracions ja han pres mesures sobre aquest tema des de fa ja temps, la nostra, com sempre han estat pensant com muntar un protocol per a continuar manifassejant, i fer veure que compleixen amb el principi de publicitat.
Però per a evitar això estan els nostres estimats gestors que han elaborat un protocol de comissions de servei perquè el dit continue igual, però amb publicitat. En falles van començar a negociar, després de la pandèmia es va reprendre la negociació i el mes de juny passà pel ple. Ara passem a explicar la bateria de mesures proposades tan “xulis”:

1. Les comissions de servei actuals es continuaran prologant en el temps. Hi ha companys que estan més de tres anys en comissió de servei, i per una deficient gestió en les convocatòries de la provisió així continuaran, esperant (igual que succeeix amb les OPEs, les promocions internes, etc.). Gestió, bo més aviat manca d'ella.

2. La novetat de l'invent, Publicitat. Les comissions de servei internes es publicaran en la pàgina interna de la Diputació, on s'inscriuran els interessats a participar. Les obertes a altres administracions (AA), les dels amics, es publicaran en la pàgina externa de la Diputació.

3. Barems i cursos. No compten per a res, els demanen per a decorar, el dit continua sent el sistema de selecció.

4. El cap del servei (de cada centre) serà l'encarregat de redactar l'informe que servirà de motivació per a seleccionar (subjectivament per descomptat) al treballador/a adequada/o per a ocupar el lloc, elegint per inspiració divina al candidat idoni. El treball brut abans el feia el Servei de Personal, per aquest acord traslladen l'execució i la responsabilitat de vestir el sant de la selecció als caps de servei amb els seus corresponents problemes. Els artistes del Servei de Personal
“afirmaran, nosaltres apliquem l'informe de motivació del cap del servei!” Hi haurà serveis que seran un vesper. De traca.

5. Una vegada elegit el candidat/a, per informe (dit) del cap de servei, es procedirà al nomenament del amiguet per decret-dit en comissió de serveis. Més o menys com sempre. Ara només canvia el dolent de la pel·lícula o l'amic de l'ànima.

Els nostres amics dels sindicats tradicionals, de cara a la galeria diuen que això és una es un poco vergonya, però ells han signat l'acord perquè tot continue igual. Per què? Serà de gratis?

Resumint, canviar perquè res canvie, els llestos dels gestors de personal els passen el mort directament als caps de servei, així es lleven la responsabilitat de damunt i queden de guay amb els poders fàctics de la Dipu.

És a dir: d'una banda, els companys especialistes a gastar sabatilla corrent despatxos (sindicats tradicionals, professionals a pujar, etc.) sotmetran a tortura al cap/a corresponent, amb lloances per a la persona més apropiada per a cubrir el lloc; i d'altra banda, algun polític indicarà al cap de servei qui és el candidat idoni, i a qui han de posar en l'informe si vol conservar el lloc. El decret-dit en el seu més pur estil s. XIX. Això sí, ens diran, la selecció ha sigut objectiva, transparent, motivada etc. com si fórem borinots. La funció dels caps de servei és gestionar el seu servei, la selecció, provisió, etc. és treball del Servei de Personal, i si no, per a què volem el Servei de Gestió de Personal?

Per a la Intersindical és el mateix tripijoc de sempre, la nostra proposta és clara i transparent: publicació en el BOP de la convocatòria de provisió de les places vacants, amb el seu corresponent barem, i que es presenten els/les que estiguen interessats/des, però primer els de la Diputació i després els de fora, una vegada publicades les llistes amb els barems dels candidats, cal donar termini d'al·legacions als interessats. Clar, el BOP espanta a algun polític i principalment als seus sequaços. Sempre enrredrant amb els processos però són incapaços d'executar-los en temps y forma.

El 29 de juliol a última hora, en la pàgina d'intranet la Diputació, en l'apartat comissions de Servei (AA), al final en una xicoteta pestanya ”nou”, que quasi ningú s'assabenta va aparéixer la convocatòria de 12 places en Comissió de Serveis (8 obertes a altres administracions i 4 només per a la Diputació). Continuem amb els paranys de sempre, quan tots ens anem de vacances, es convoquen, així només s'assabenten els amics. (Que estaben esperant) Publicitat i transparencia del s. XXI Sr. President?

Molts dels polítics de l'equip de govern desconeixen la problemàtica de les comissions de servei (sempre que els arregles el seu), d'aquest nova fontaneria no tenen ni idea i això que ho han aprovat per ple. Els recordem al Sr. President i diputats que van signar la Llei de Transparència i Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, la qual cosa se signa cal complir, que tot no siga postureo institucional.





  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.