Ajuntament de València

EL PALAU DE LA MÚSICA VALORA EN 1’1 MILIÓ D’EUROS EL COST DEL TRASPÀS DE LA BANDA MUNICIPAL DE VALÈNCIA

L’STAS-Intersindical Valenciana considera completament fals que el traspàs de la banda estalvie costos a l’Ajuntament

08 / 12 / 2021 | STAS - Ajuntament de València

La secció sindical de l’STAS-Intersindical Valenciana en l’Ajuntament de València considera completament fals que el consistori estalvie costos amb el traspàs de la banda municipal al Palau de la Música. Ben al contrari, en un informe intern, el Palau xifra el cost del traspàs en més d’un milió d’euros, cost que es generaria, entre d’altres, amb la creació d’una nova oficina tècnica per a la banda i la incorporació d’un subdirector, un coordinador, un regidor i un inspector, a més d’una pujada salarial per al director de la mateixa banda municipal.

Esta secció sindical considera que la previsió econòmica feta pel Palau de la Música evidencia que el traspàs provocarà un increment dels costos salarials amb la creació de quatre noves categories laborals, que resulten totalment innecessàries. Igualment, el traspàs comportarà, segons el Palau, la pujada salarial del director de la banda a petició pròpia.

En el pressupost elaborat per l’auditori s’inclouen també despeses com els pagaments de drets de gravació i retransmissió, pagament de concertistes i grups de cambra o assegurances dels instruments, entre d’altres, que resulten innecessaris en l’Ajuntament però que el Palau ha d’assumir.

El Palau preveu destinar també una partida de 80.000 euros per a la renovació dels instruments musicals de la banda, una renovació que la Regidoria de Recursos Culturals hauria d’haver assumit ja fa molt de temps des del mateix Ajuntament de València.

En total, el Palau estima en més d’un milió d’euros el cost del trasllat, el que, a juí d’esta secció sindical, és un disbarat i un despropòsit, especialment en un moment en què l’auditori té altres necessitats més urgents, com les obres de rehabilitació integral que li permeten reobrir de nou les portes.

Esta secció sindical reitera que la Regidoria no ha explicat quines són les raons reals per a procedir al trasllat de la banda municipal però que, amb l’informe econòmic del Palau en la mà, no pot invocar ja cap motiu econòmic. Ben al contrari, el trasllat de la banda al Palau incrementarà les despeses previstes.

A més, la regidora Glòria Tello assumeix en solitari una decisió que no compartim ni entenem els sindicats, ni l’Orquestra de València, ni els músics de la resta d’Espanya i que realitza contra la voluntat reiteradament expressada pels professors i professores de la Banda. Igualment estimem que l’actuació de la Regidoria lesionarà greument els drets laborals dels professors i professores de la Banda, especialment els del personal interí.

També denunciem que la regidora està actuant sense haver realitzat cap informe de personal ni cap informe patrimonial sobre el trasllat, el que comporta una vulneració claríssima de la Llei de Patrimoni Cultural Valencià i que hem denunciat davant el Consell Valencià de Cultura.

Per tant, demanem de nou a la regidora que ature el procés del trasllat i que es centre a recuperar el patrimoni immaterial, moble i arxivístic de la Banda Municipal. Per últim, considerem que el trasllat de la Banda al Palau de la Música comportarà de facto la desaparició de la Banda Municipal en quedar absorbida dins de l’Orquestra de València.

---------------------------

STAS-Intersindical Valenciana considera completamente falso que el traspaso de la banda ahorre costes al Ayuntamiento

EL PALAU DE LA MÚSICA VALORA EN 1’1 MILLÓN DE EUROS EL COSTE DEL TRASPASO DE LA BANDA MUNICIPAL DE VALÈNCIA

La sección sindical del STAS-Intersindical Valenciana en el Ayuntamiento de València considera completamente falso que el consistorio ahorre costes con el traspaso de la banda municipal al Palau de la Música. Por el contrario, en un informe interno, el Palau cifra el coste del traspaso en más de un millón de euros, coste que se generaría, entre otros, con la creación de una nueva oficina técnica para la banda y la incorporación de un subdirector, un coordinador, un regidor y un inspector, además de una subida salarial para el director de la misma banda municipal.

Esta sección sindical considera que la previsión económica hecha por el Palau de la Música evidencia que el traspaso provocará un incremento de los costes salariales con la creación de cuatro nuevas categorías laborales, que resultan totalmente innecesarias. Igualmente, el traspaso comportará, según el Palau, la subida salarial del director de la banda a petición propia.

En el presupuesto elaborado por el auditorio se incluyen también gastos como los pagos de derechos de grabación y retransmisión, pago de concertistas y grupos de cámara o seguros de los instrumentos, entre otros elementos, que resultan innecesarios en el Ayuntamiento pero que el Palau tiene que asumir.

El Palau prevé destinar también una partida de 80.000 euros para la renovación de los instrumentos musicales de la banda, una renovación que la Concejalía de Recursos Culturales tendría que haber asumido ya hace mucho de tiempo desde el mismo Ayuntamiento de València.

En total, el Palau estima en más de un millón de euros el coste del traslado, lo que, a juicio de esta sección sindical, es un disparate y un despropósito, especialmente en un momento en que el auditorio tiene otras necesidades más urgentes, como las obras de rehabilitación integral que le permitan reabrir de nuevo las puertas.

Esta sección sindical reitera que la Concejalía no ha explicado cuáles son las razones reales para proceder al traslado de la banda municipal pero que, con el informe económico del Palau en la mano, no puede invocar ya ningún motivo económico. Por el contrario, el traslado de la banda al Palau incrementará los gastos previstos.

Además, la concejala Glòria Tello asume en solitario una decisión que no compartimos ni entendemos los sindicatos, ni la Orquesta de València, ni los músicos del resto de España y que realiza contra la voluntad reiteradamente expresada por los profesores y profesoras de la Banda. Igualmente estimamos que la actuación de la Concejalía lesionará gravemente los derechos laborales de los profesores y profesoras de la Banda, especialmente los del personal interino.

También denunciamos que la concejala está actuando sin haber realizado ningún informe de personal ni ningún informe patrimonial sobre el traslado, lo que comporta una vulneración clarísima de la Ley de Patrimonio Cultural Valenciano y que hemos denunciado ante el Consell Valencià de Cultura.

Por lo tanto, le solicitamos de nuevo a la concejala que pare el proceso del traslado y que se centre en recuperar el patrimonio inmaterial, mueble y archivístico de la Banda Municipal de València. Por último, consideramos que el traslado de la Banda al Palau de la Música comportará de facto la desaparición de la Banda Municipal al quedar absorbida dentro de la Orquesta de València.

• Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.