Per una recuperació del poder adquisitiu REAL

El preacord entre els sindicats majoritaris i la CEOE ha de ser el punt de partida per iniciar una negociació que a totes llums es queda insuficient per recuperar el poder adquisitiu perdut.

08 / 05 / 2023 | Intersindical Valenciana-STAS Gva

El preacord entre els sindicats majoritaris i la CEOE (article) ha de ser el punt de partida per iniciar una negociació que a totes llums es queda insuficient per recuperar el poder adquisitiu perdut.

Des de Intersindical Valenciana Stas considerem necessari un major esforç en la negociació per a tornar la classe treballadora el poder adquisitiu perdut des del començament de la crisi política i econòmica d’Ucraïna. En el cas del personal funcionari, aquesta pèrdua ja arrastrava vora el 12% acumulat des de les retallades del ministre Montoro i abans de la crisi econòmica actual, la qual cosa fa més sagnant aquesta pèrdua.

Continuem patint les conseqüències de l’increment exponencial del deute i el dèficit públic per rescatar el sistema financer, i així mateix la imposició d’una política fiscal que beneficia les rendes de capital en detriment de les rendes de treball afavoreix el frau fiscal empresarial. No podem oblidar que treballadores i treballadors sostenen el sistema públic. ‘Ni un pas enrere’, es la consigna que deixa ben clares quines han de ser les motivacions de la classe treballadora valenciana en aquest context de crisi i d’increment de preus. En aquest sentit, Intersindical Valenciana es valenta i demana una pujada dels salaris que ha d’anar més enllà de l’increment de l’IPC i la inflació, de cara a recuperar al menys una part del poder adquisitiu perdut al llarg d’aquests anys. L’objectiu primordial es millorar les condicions laborals i socials de la classe treballadora, no condemnar-la a un retrocés de drets socials amb la reducció de la capacitat econòmica i independència.

Hem vist que privatitzar la provisió de drets socials essencials com la sanitat, l’educació o les cures de la dependència en forma de negocis privats i subcontractacions repercuteix en un empitjorament dels serveis públics i en una greu degradació de les condicions de treball en aquests sectors, la qual cosa repercuteix en els sectors més desfavorits de la societat.
De la mateixa manera, pareix que es negocia una llei de Foment dels Plans de Pensions d’Empresa, amb la complicitat del poder polític i d’alguns sindicats, per apoderar-se i privatitzar la gestió de les cotitzacions socials destinades a les pensions públiques, les quals es veuen amenaçades.
Davant d’aquest context social, econòmic i laboral, no podem sinó encoratjar els partits polítics a adoptar mesures valentes i fermes que asseguren l’estat de benestar per gaudir d’una pau social.

En aquesta línia d’actuació, des de Intersindical Valenciana Stas animem als partits polítics a traslladar aquest preacord com a punt de partida en l’àmbit de la negociació de les condicions laborals de les administracions públiques. Necessitem que el personal funcionari recupere el poder adquisitiu perdut que lluny de recuperar muscle econòmic ha continuant patint un empobriment progressiu fins ara.