Ajuntament de València

L’AJUNTAMENT DE VALÈNCIA SUSPÉN EL CONCERT DELS PREMIS GOYA DAVANT LA VAGA DE LA BANDA MUNICIPAL

L’agrupació es concentrarà dijous a les sis de la vesprada al Palau de les Arts

09 / 02 / 2022 | Administrador Local

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de la Banda Municipal previst per a dijous al Palau de les Arts en el marc de la setmana dels premis Goya. El concert havia de celebrar-se dijous 10 de febrer a les 19:30 hores de la vesprada al Palau de les Arts, on la Banda Municipal tenia previst interpretar bandes sonores de la filmografia de Luis García Berlanga en el centenari del seu naixement.
La convocatòria de vaga parcial, anunciada pels cinc sindicats de l’Ajuntament de València, ha provocat la suspensió del concert. Ja el passat 19 de gener, la convocatòria de la primera vaga en la historia de la Banda Municipal de València va impedir la celebració del concert.
Tot i la suspensió de l’acte, els integrants de la Banda Municipal de València es concentraran a les portes del Palau de les Arts dijous 10 de febrer a les 18 hores de la vesprada, on interpretaran marxes fúnebres i processionals per protestar contra la decisió del govern municipal de traslladar l’agrupació al Palau de la Música.
Els cinc sindicats de l’Ajuntament de València (STAS-Intersindical, CCOO, UGT, CSIF i SPPLB) reiteren el seu suport a la Banda Municipal de València i critiquen la manca de respecte i de receptivitat que l’equip de govern està mantenint amb la centenària agrupació musical i els seus integrants.
Igualment, les seccions sindicals critiquen la substitució paulatina que el consistori està fent de la Banda Municipal. Així, per primera vegada la Banda Municipal ja no va estar present en la processó de Sant Vicent Màrtir i va ser substituïda per una banda amateur. Tampoc no va participar en la inauguració de l’exposició del ninot, com feia habitualment. Igualment l’Ajuntament ha convocat dotze agrupacions musicals de diversos barris per als concerts de carrer que es celebren amb motiu de la setmana de celebracions dels premis Goya.

CONVOCATÒRIA ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ
DATA: Dijous 10 de febrer
HORA: 18 hores
LLOC: Esplanada del Palau de les Arts (Avda. Professor López Piñero, 1).
(Durant la concentració hi haurà declaracions als mitjans).

-------------------
La agrupación se concentrará el jueves a las seis de la tarde en el Palau de les Arts
EL AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA SUSPENDE EL CONCIERTO DE LOS PREMIOS GOYA ANTE LA HUELGA DE LA BANDA MUNICIPAL

El Ayuntamiento de València ha suspendido el concierto de la Banda Municipal previsto para el jueves en el Palau de les Arts en el marco de la semana de los premios Goya. El concierto debía celebrarse el jueves 10 de febrero a las 19:30 horas de la tarde en el Palau de les Arts, donde la Banda Municipal tenía previsto interpretar bandas sonoras de la filmografía de Luis García Berlanga en el centenario de su nacimiento.
La convocatoria de huelga parcial, anunciada por los cinco sindicatos del Ayuntamiento de València, ha provocado la suspensión del concierto. Ya el pasado 19 de enero, la convocatoria de la primera huelga en la historia de la Banda Municipal de València impidió la celebración del concierto.
A pesar de la suspensión del acto, los integrantes de la Banda Municipal de València se concentrarán a las puertas del Palau de les Arts el jueves 10 de febrero a las 18 horas de la tarde, donde interpretarán marchas fúnebres y procesionales para protestar contra la decisión del gobierno municipal de trasladar la agrupación al Palau de la Música.
Los cinco sindicatos del Ayuntamiento de València (STAS-Intersindical, CCOO, UGT, CSIF y SPPLB) reiteran su apoyo a la Banda Municipal de València y critican la falta de respeto y de receptividad que el equipo de gobierno está manteniendo con la centenaria agrupación musical y sus integrantes.
Igualmente, las secciones sindicales critican la sustitución paulatina que el consistorio está haciendo de la Banda Municipal. Así, por primera vez la Banda Municipal ya no estuvo presente en la procesión de San Vicente Mártir y fue sustituida por una banda amateur. Tampoco participó en la inauguración de la exposición del ninot, como hacía habitualmente. De la misma manera, el Ayuntamiento ha convocado a doce agrupaciones musicales de varios barrios para los conciertos de calle que se celebran con motivo de la semana de celebraciones de los premios Goya.

CONVOCATORIA A LOS MEDIOS DE COMUNICACIÓN
FECHA: Jueves 10 de febrero
HORA: 18 horas
LUGAR: Explanada del Palau de les Arts (Avda. Profesor López Piñero, 1).
(Durante la concentración habrá declaraciones a los medios).

• Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.