Condicions laborals
Funció pública

CAP CONVOCATÒRIA AMB PERSONES APROVADES I PLACES DESERTES

Des de STAS-Intersindical diem clar i fort: no permetrem que es perda ni una sola plaça en els processos d’estabilització de la Llei 20/2021.

05 / 09 / 2025 | Intersindical Valenciana-STAS Gva

Des de STAS-Intersindical diem clar i fort: no permetrem que es perda ni una sola plaça en els processos d’estabilització de la Llei 20/2021.

La concentració a la Ciutat Administrativa 9 d’Octubre el passat juliol ha sigut només el primer pas: la plantilla ha deixat clar que està disposada a defensar els seus drets davant una Administració que vol deixar desertes desenes de llocs.

Les convocatòries 61/21 (Educació Especial) i 62/21 (Educació Infantil) ja han posat en evidència el problema: més de 40 places desapareixen per la falta de gestió de Funció Pública. I això no s’atura ací. A partir de setembre, les convocatòries d’Administració General poden deixar encara més companyes i companys fora, en un procés que, en teoria, havia de reduir la temporalitat i donar estabilitat. El resultat? Tot el contrari: més precarietat i més frustració i aboquem al personal a continuar en la roda de les convocatòries fins a consolidar un lloc.

Denunciem la falta de recursos de Funció Pública per a gestionar amb garanties aquests processos. No és admissible que, mentre hi ha participants que han superat els processos disposats a ocupar les places, aquestes queden desertes per un sistema ineficient. L’oferta existeix i la demanda també, però una falta de previsió en la gestió fa que el “mercat” no arribe mai a l’equilibri.

Des d’Intersindical veiem un gran hàndicap la manca de personal en el servei per a poder resoldre les convocatòries en la seua totalitat, i d’altra banda s’ha de trobar un mètode més eficient a l’hora de minimitzar el nombre de complementàries. Sabem que a voltes s’utilitza la via telefònica per a oferir les places mencionades, però la realitat és que no s’acaba de filar prim i continuem amb places desertes com ha passat en la 61/21 i 62/21 havent-hi persones que han superat el procés que volen prendre possessió de places desertes.

Per això diem ben clar:

Volem totes les places cobertes, ja.
• Exigim recursos humans i tècnics suficients per a acabar amb la improvisació i els errors.
• Cap treballadora ni treballador fora, cap plaça sense ocupar.


Des de STAS-Intersindical estem oberts al diàleg, però no anem a quedar-nos de braços plegats. Continuarem mobilitzant-nos, denunciant i pressionant fins que totes i cadascuna de les places arriben a qui correspon. La lluita per l’estabilitat és la lluita per la dignitat laboral.

No sobra cap plaça. No sobra ningú.

articulo_complementarias.pdf