Impressions mesa tecnica 28 d’abril

03 / 05 / 2022 | Intersindical Valenciana-STAS Gva país valencià gva funció pública

Dijous passat tinguérem sessió de la Mesa Tècnica per tractar l’aplicació de la llei 20/21. La cosa més sorprenent de la reunió va ser la informació que l’Administració va compartir amb les organitzacions sindicals presents en la negociació: les dades provisionals amb el nombre de places que s’oferiran en els processos extraordinaris. Parlem del voltant de 3000 places, de les quals un 25% aniran a concurs oposició i la resta quedaran per al concurs extraordinari de mèrits.

Intersindical considera que el nombre de places és insuficient d’acord amb el que estableix la llei. Haurien d’haver sigut moltes més les places susceptibles de convocatòria per aquests processos. Podem afirmar de manera rotunda que aquest nombre de places són les que sobren després de l’aplicació del “Pla d’Estabilitat del 2018”, signat per Montoro i els sindicats majoritaris, que a tants els costa recordar.

Una vegada més, es mostra d’una manera clara la perversitat d’aquest procés que es cobrarà les seues víctimes, les persones, que no els llocs o l’administració abusadora. Darrere quedaran aquelles companyes amb noms i cognoms que, per circumstàncies diverses i després de dedicar la seua joventut laboral a l’administració, es veuran abocades, amb una edat poc recomanable per trobar feina, a l’empresa més gran de l’Estat, l’ATUR.

Quina és la proposta que reivindiquem? Des d’Intersindical Valenciana-STAS reclamem un increment just i necessari del nombre de places per a que s'incloguen en aquests processos, com és de llei. De la mateixa manera, proposem una modificació del barem inicial proposat per l’administració per resoldre aquests processos. No estem d’acord en que el màxim d'experiència laboral es fixe en 10 anys ja què això desencadenarà en uns processos on les persones amb major grau d’experiència en l’administració no podran consolidar un lloc de treball en contra de les “intencions” inicials” on es proposava consolidar precisament aquestes persones que han estat en abús de temporalitat, per la irresponsabilitat de l’administració, desencadenant en el major ERO en la història de l’Administració Pública Valenciana. Major abús, majors drets, com en tot procés laboral, amb un límit que no siga tan baix.

És important destacar la proposta d’Intersindical d’ampliar els anys que compten per als mèrits en l’apartat d’experiència perquè vora un 35% del personal en abús de temporalitat que ocupa un lloc estructural té més de 15 anys de serveis prestats en l’Administració. Per la qual cosa proposem que es fixe més prop dels 20 anys treballats amb la consegüent modificació de la resta de punts del barem per a determinar la puntuació total dels processos d’estabilitat.

Pel que fa a la convocatòria del concurs de mèrits, volem una convocatòria unitària de tots els cossos per a què una persona només puga consolidar un lloc de qualsevol dels grups als quals es presente. En cas contrari, aquests processos poden desvirtuar l’esperit de la llei que és la reducció de la temporalitat en el conjunt de l’Administració. Comptat i debatut, no ens oblidem que aquests processos, pels que tant hem lluitat i ens manifestem, en contra de millorar la proposta inicial del “ICETAZO”, que va ser negociat i signat a Madrid amb els sindicats UGT, CCOO i CSIF, no pretenen donar una solució al frau de llei comès per l’administració sinò només reduir la temporalitat al preu que siga en contra del que estableix la doctrina del Tribunal de la UE.

Ens veiem a Madrid el pròxim 7 de maig on continuarem la lluita per millorar els drets de les persones treballadores!!!