Carrera professional per al personal interí: sindicalisme institucional i guerra preventiva

En les dues jornades inicials de la setmana fallera, la reiteració de missives sindicals que insisteixen a moralitzar sobre una hipotètica actuació futura d'Intersindical Valenciana respecte a la modificació del decret de carrera professional recorda una alumna de primer cicle d'infantil que, en un procés evolutiu força curiós, sempre que tenia oportunitat, engegava la batedora en l'orinal acabadet d'omplir.

16 / 03 / 2017 | Intersindical sindicalisme personal interí carrera professional

En les dues jornades inicials de la setmana fallera, la reiteració de missives sindicals que insisteixen a moralitzar sobre una hipotètica actuació futura d'Intersindical Valenciana respecte a la modificació del decret de carrera professional m'ha recordat una alumna de primer cicle d'infantil que, en un procés evolutiu força curiós segons contava la família, sempre que tenia oportunitat engegava la batedora en l'orinal acabadet d'omplir. De ben segur, hi ha també una fase d'involució sindical a la qual es produeix aquesta mateixa obsessió compulsiva per escampar merda constantment.

Davant aquestes afirmacions reiterades, haurem d'insistir, però, que Intersindical Valenciana ara per ara no ha manifestat cap intenció de subscriure, o no, l'actual esborrany de decret. En primer lloc, perquè fins ahir mateix es tractava d'un document del qual encara no disposàvem d'una proposta definitiva per a sotmetre a debat i decisió del personal convocat en assemblea, com fem sempre.

I no pot ser casual que aquestes actuacions, consistents a assignar culpabilitats -sempre alienes- de manera preventiva, s'hagen concentrat en la data anunciada per a la sentència del Tribunal Suprem respecte a la discriminació del personal interí en aquesta qüestió, pel que puga suposar aquest nou element en l'actual procés de modificació.

Ara mateix, no ens podem imaginar quina posició adoptaran les diferents actrius i actors d'aquesta tragicomèdia davant una novetat que, depenent de la gestió, pot acabar provocant que l'únic personal penalitzat en la seua carrera professional serà funcionariat de carrera amb dècades de serveis prestats i amb dues, o fins i tot tres, oposicions aprovades.

A més a més, com que no estem abordant una modificació integral sinó que està fent-se a força de pegats que, en no abordar la totalitat de la desfeta, per fer justícia acumulen tot un seguit d'injustícies les quals deixen al seu pas una empenta de víctimes innocents, innecessàries i injustificables.

Ras i curt, independentment de com es puguen plantejar altres organitzacions sindicals aquest procés de negociació, nosaltres som molt conscients que en realitat ací el que s'està fent és gestionar una derrota. I aquesta organització sindical farà tot el que estiga a les seues mans per a evitar que continue incrementant-se la quantitat de persones damnificades.