Criar, cuidar, cosir, netejar, cuinar i planxar

El “mantra” ressonava en els nostres caps quan érem xiquetes. Aquells retallables eren fascinants, passàvem hores tallant mentre les nostres mares planxaven. Un meravellós invent que ens permetia imaginar-nos en altres rols. Lamentablement les plantilles no deixaven lloc a dubtes i el futur ens seguia vinculant a exercir tasques domèstiques, a criar criatures precioses i a tenir cura dels nostres majors.

24 / 11 / 2018 | Intersindical violència contra les dones feminisme drets humans 25 de novembre

“Ens adonem de la importància de la nostra veu quan som silenciades”.
Malala Yousafzai

La indústria del retallable, veient que el negoci podria expandir-se, va trobar un aliat en els oficis. I a la taula es van incorporar els nostres germans. En la mateixa vesprada, eren capaços de convertir-se en bombers, policies, futbolistes o detectius. Nosaltres no tardariem a descobrir que aquelles figures eren de la mateixa grandària que les nostres i vam començar a alterar l'ordre quotidià, després del berenar. Volíem un horitzó més ampli per a les nostres nines. La rebel·lió havia començat.

Vam ser capaçes de transformar aquella projecció de nosaltres mateixes i de dibuixar un model de dona combativa, aquella que no es resisteix a les convencions socials imposades i que es revelaba davant el patriarcat capitalista i masclista.

Ens vam donar de nassos amb la realitat. Aquell “mantra” no només havia calat en les nostres cases, havia inundat totes les estructures de la societat i s'havia convertit en un mal endèmic. Durant anys, homes i dones, hem combatit contra un sistema desigual, sense èxit. Els canvis són tan lents que ens veiem en la necessitat de denunciar una vegada i un altra que no vivim en una societat igualitària i que la violència contra les dones és un llast contra el qual cal combatre cada dia.

Aquests dies podem veure a grans personalitats i organitzacions, commemorar el 25N, Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona, se'ls omplirà la boca parlant d'igualtat, de combatre la violència masclista, d'acabar amb les desigualtats i el patriarcat.

Esperem amb ànsia que nostres representants en el Consell anuncien com van a posar fi a la escletxa salarial que patim les treballadores de l'Administració Pública Valenciana. Col·lectius feminitzats exclosos de model d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Educadores d'Educació Especial i Infantil, Fisioterapeutes, Treballadores Socials, Mestres laborals, Netejadores, Cuineres, Ajudants de Cuina, Ajudants de Menjador, de Residències i de Serveis. Totes elles víctimes d'una violència estructural insostenible i injustificable.

Ha arribat el moment de revelar-se de nou companyes, mai més una societat que excloga a una de nosaltres. Contra la escletxa salarial, el patriarcat i el masclisme estructural.

#NoMésViolènciaContraLesDones

#25N2018