El Comité d’Empresa d’ÀPunt es solidaritza amb Canal Sur

En el seu primer comunicat, el Comité d’Empresa d’À Punt Mèdia vol transmetre el seu suport i solidaritat als professionals de la Ràdio i Televisió Pública d’Andalusia (RTVA) i les seues societats.

13 / 02 / 2019 | Intersindical radiodifusió pública medis de comunicació comunicat comité d'empresa àpunt media

El representants dels treballadors de la plataforma de mitjans de comunicació públics del País Valencià considerem inacceptable l'amenaça de tancament a Canal Sur que ha fet la formació política Vox i alcem la nostra preocupació davant la proposta de "redimensionar" el grup. El Partit Popular i Ciutadans farien bé en recordar el seu soci de govern que la radiotelevisió pública andalusa és un servei públic, la continuïtat del qual està avalada i protegida per una llei orgànica, com és l’Estatut d’Autonomia d’Andalusia.

Al mateix temps, manifestem el nostre rebuig davant l’extensió d’aquestes amenaces a altres mitjans de comunicació públics amb una figura de protecció menor, com ara Telemadrid o la mateixa À Punt, el futur sobre els quals la proximitat dels comicis autonòmics ha tornat a convertir en subjecte d’especulació per part d’algunes formacions polítiques.

Des del Comité d'Empresa d'A Punt Mèdia reivindiquem els servei públic de radio i televisió autonòmica, com a garant del dret constitucional dels ciutadans a rebre informació lliure, veraç, plural i independent. Així mateix, denunciem qualsevol ingerència política que no siga per a apuntalar la independència dels mitjans de comunicació del sector públic de les pressions dels partits i del poder econòmic.

El treballadors de l’audiovisual del País Valencià tenim molt present el trauma de dos EROs i el tancament definitiu de Canal 9-RTVV. I des d'aquesta dolorosa experiència censurem en veu alta l’arbitrarietat de les noves amenaces que tornen a situar en el punt de mira un servei públic, amb la tortura que sabem representa per als professionals i les seues famílies.

Per uns mitjans de comunicació públics de qualitat a l’Estat espanyol.
València a 16 de gener de 2019