Intersindical guanya per sentència el dret a cobrar l’atur parcial per al personal interí retallat

Els serveis jurídics de STAS-Intersindical Valenciana han representat un company funcionari interí que, en veure's afectat per la retallada imposada pel Decret Vela (DL1/12), va sol·licitar del SEPE el cobrament parcial de l'atur. Davant la denegació, va recórrer i ara una sentència li dóna la raó.

08 / 05 / 2013 | Intersindical sepe sentència personal interí atur

Recordareu perfectament com, en retallar la jornada del personal funcionari interí i reduir en un terç les seues retribucions, es va parlar de compensar en part aquesta pèrdua per la via de sol·licitar l'avançament de la prestació d'atur, de forma parcial, per estar la retallada de jornada i salari entre un 10% i un 70%.
El Servei Estatal Públic d'Ocupació (SEPE per les sigles en castellà), va denegar les sol·licituds que se li van presentar, per no haver-se efectuat la retallada de jornada i sou mitjançant un ERO. Un company no es va resignar i va acudir als tribunals.

La sentència afirma que la qüestió no és si es va fer mitjançant un ERO o no, sinó si les persones funcionàries interines amb jornada reduïda estan o no en la situació legal de desocupació parcial. I conclou que sí, ja que, si bé les Administracions no poden fer ERO que impliquen reduccions de jornada, el cert és que sí poden establir la mateixa mesura per la via del Decret-llei, cosa que va succeir en aquest cas.

La sentència és en primera instància i cap recurs de suplicació davant el TSJ. Suposem que la Generalitat recorrerà, per la qual cosa no podem assegurar-vos com quedarà la cosa.

Les persones interessades poden dirigir-se al Sindicat per a qualsevol consulta, o bé per a interposar les reclamacions oportunes.