La parella educativa en perill.

Intersindical ha aconseguit no tancar encara la negociació pendent de valorar les propostes alternatives d’aquesta organització sindical.

16 / 12 / 2022 | Intersindical Valenciana-STAS Gva

Ahir hi havia una mesa tècnica per negociar les plantilles dels centres docents per al curs 23-24. Aquesta reunió era de vital importància perquè en ella es negociaven les plantilles dels centre educatius. En companya de l’Stepv participaren en les negociacions de la Mesa tècnica amb voluntat de reivindicar la figura de les educadores d’infantil a les aules de 2 anys. La norma que es vol implantar per l’administració es carrega la proposta d’educadora infantil més mestra en el funcionament de les unitats de les aules de 2 anys als centres d’educació infantil i primària (CEIP). Aquesta era la decisió que volia donar per negociat l’assumpte.

L’excusa que la conselleria d’educació ens dona per dur a terme la seua proposta són els pressupostos, o més bé la manca de recursos suficients per mantindre aquesta iniciativa educativa.
Per tal de continuar amb el servei, l’administració pretén carregar de faena a l’Educadora infantil que passarà a gestionar dues aules en aquells centres on hi ha alumnat suficient per a la creació d’aquestes. Així si hi ha més d’una unitat, es retalla en personal educador minvant la qualitat del servei i sobrecarregant la feina assistencial en disminució de la labor educativa.
Així doncs, l’administració preferix augmentar el servei en detriment de l’efectivitat del recurs. Estem en total desacord amb eixa línia, doncs la intervenció educativa integral amb l’alumnat ha de ser la premissa fonamental per a treballar amb les criatures de 2 anys. Els mes vulnerables de tot el sistema educatiu.

A més a més, en aquest primer cicle a les aules, tant en CEIPS con en Escoles Infantils, tenim alumnat de tot tipus, fins i tot alumnat amb diversitat funcional i encara sense informe educatiu,per la qual cosa no rebem suport de cap tipus, ni EEE , ni orientador ...ni la resta de professionals de inclusió, a banda, per aquesta qüestió és imprescindible comptar amb dues figures a l’aula, l’educadora i la mestra que es complementen en l’acció educativa.

Des d’Intersindical-Stas mobilitzarem al personal en defensa dels seus drets si la conselleria no avança en tots aquells temes que estan pendents de resoldre’s i que interessen al col·lectiu d’educadores d’infantil com son:

• La parella educativa, una educadora per unitat.
• LA RECLASSIFICACIÓ AL GRUP B, pendent des de fa una vida.
• BAIXADA DE RÀTIO A LES ESCOLES INFANTILS I UNA EDUCADORA INFANTIL DE SUPORT CADA DOS AULES.
• RESOLUCIÓ Immediata DE LES oop de 2018 I la CREACIÓ DE LA CORRESPONENT BORSA. jA FA UN ANY des de que es varen presentar els mèrits I NO TENIM ENCARA NI EL LLISTAT PROVISIONAL!!!