LES EDUCADORES EDUQUEM

No tenen intenció de modificar res, no tenen vergonya, ni paraula, volen deixar-ho com està i reduir el servei a tasques assistencials.

07 / 12 / 2022 | Intersindical Valenciana-STAS Gva

Proposta de ratios eei 2023-2024

El projecte experimental de les aules de dos anys, farà aproximadament 7 anys, començà parlant de l’augment de l’oferta pública educativa per als xiquets i xiquetes de 0-3 anys, la qualitat educativa i la parella pedagògica.

Quan passà de ser un projecte experimental i es consolidà com a oferta educativa assolida, subtilment canviaren la redacció. Així, en l'Ordre 21/2019 del 30 de abril ROF Infantil Primer Cicle, a la disposició transitòria es va establir que hi hauria una educadora per centre fins que no es modificara l’Ordre 12/2012 de la Conselleria d'Educació Cultura i Esport sobre la determinació de les relacions de llocs de treball i plantilles. Això va ser una vergonya que deixa a les educadores d’infantil compartides amb dos aules com a assistents que es passen el dia canviant bolquers.

Des d’Intersindical hem reiterat aquest canvi de redacció en nombroses ocasions sense resposta per part de l’administració i igualment moltíssimes companyes afectades han fet el mateix davant d’aquesta situació que reflecteix el malestar del personal. Fins i tot, no fa molt, les companyes d’Alacant es plantaren a la porta d’alguns centres fent força junt a les famílies.

QUINA GRAN SORPRESA quan hui ens arriba la informació de que el pròxim 15 de desembre la Conselleria d’Educació es va a reunir per modificar l’ordre que regula les plantilles, sent la proposta aquesta:

Des d’STAS acabem de comunicar de manera urgent la convocatòria d'una concentració a la porta de la Conselleria d’Educació per manifestar el nostre total desacord amb la proposta. Allí estarem totes les delegades i delegats d'Intersindical-STAS amb la intenció de FER-LOS MEMÒRIA DE LES PROMESES INCOMPLIDES.

La concentració serà el pròxim 15 de desembre a les 10h del matí, coincidint amb la celebració de la Mesa Tècnica. Sabem que és complicat assistir presencialment però, us demanem que isqueu a les portes i feu difusió a les xarxes socials per donar visibilitat a aquesta problemàtica. Si alguna companya no treballa actualment o està de baixa estaria molt bé que ens acompanyara.

A més a més us annexem un cartell per a que feu difusió amb el hastag #1xaulaja a les x@rxes socials.

Necessitem que es modifique aquesta barbaritat i continuarem amb accions fins fer-nos sentir.

Moltes ja patiu aquest excés de càrrega de treball, acompanyada del menyspreu i la merma de les nostres tasques educatives en pos de la vessant més assistencial. Les que no ho patiu encara, amb aquesta proposta de l'administració vos arribarà de seguida. Hem de estar totes juntes com a col·lectiu si volem defensar els nostres drets.

ÉS ARA

AQUESTA DEMANDA ES FA JUNTAMENT AMB MOLTES ALTRES IMPORTANTÍSSIMES PER AL NOSTRE COL·LECTIU COM SON:

• FER EFECTIVA LA RECLASSIFICACIÓ AL GRUP B.

• BAIXADA DE RÀTIO A LES ESCOLES INFANTILS I UNA EDUCADORA INFANTIL DE SUPORT CADA DOS AULES.

• RESOLUCIÓ INMEDIATA DE LES OPOS 18 I CREACIÓ DE LA CORRESPONENT BORSA. JA FA UN ANY I NO TENIM ENCARA NI EL LLISTAT PROVISIONAL!!!

Cartell per a X@rxes socialsEDUCADORA_PER_AULA.pdf