Roda la roda: Ara va de pactes

Arribar a un pacte per a millorar les condicions de treball d'un col·lectiu feminitzat i que treballa en precari, en el qual posar d'acord els quatre sindicats presents en la taula de negociació i totes dues Conselleries amb competències en la gestió d’aquest personal, no va ser una tasca gens fàcil.

29 / 01 / 2019 | Intersindical propostes distribució de jornada personal educador pactes educatius funció pública condicions de treball

Educador@s: Heroïnes d'argila teixint somnis de futur

Els col·lectius d'educadores d'educació especial, educació infantil i fisioterapeutes, aconseguien després d'anys de lluita la signatura de l'acord que havia de garantir unes condicions de treball dignes. La norma, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el 3 de Juliol de 2018, reconeix algunes de les reivindicacions històriques d'aquestes treballadores i treballadors.

Plenament conscients que la implementació de les millores conquerides s’anava a trobar amb certa resistència per part de les direccions d’alguns centres, en molts casos induïdes per la inspecció educativa, ens enrolàrem en una tasca d'acció sindical complexa: Visitar, d'un en un, tots i cadascun dels centres educatius del País Valencià per a dedicar l’inici del curs escolar a realitzar una intensa tasca pedagògica.

Davant la resistència al canvi de les institucions, Intersindical Valenciana ha contraposat la ferma convicció en què la millora de les condicions de treball del personal anaven a incidir de forma molt positiva en el progrés del nostre alumnat i en l'educació pública de qualitat que aquest es mereix.

La primera remesa d'horaris de la província de València va ser la confirmació documental que l'esforç no havia resultat balder. Per primera vegada, tan sols ens trobarem amb les discrepàncies habituals d'aquells que no entenen el model d'inclusió com una realitat present en els centres; Tanmateix, l’entusiasme va durar ben poc.

Des d’aquesta entrega inicial, en un exercici de reiteració implacable, una vegada i una altra, reclamàrem els horaris d'Alacant i Castelló en la Comissió de Seguiment dels Pactes sense obtindré cap resposta.

La sorpresa va arribar un dia abans de les vacances de Nadal: la primera remesa d'horaris d'Alacant semblava més una broma que un munt de documents oficials: Horaris de companyes i companys de tota la província en els quals trobàrem, des de simples errades de forma, a sumes mal fetes, formats inventats i el que és més greu, un incompliment reiterat dels pactes i de la norma publicada per eixa mateixa Conselleria.

La creativitat no té límits, l'obstinació, però, és encara més perillosa. Distribucions horàries supervisades per la Inspecció Educativa i amb les quals se'ns pretén convèncer que si la treballadora o el treballador ha signat la seua conformitat no tenim res que al·legar.

-Però, vostè sap que les normes estan per a complir-les?

Encara més impactant són les intimidacions d'altres sindicats. D'aquells que amenacen amb explicar que els horaris estan sense conformitat per la nostra actuació. Quin trist futur li espera al personal que va depositar la seua confiança en un sindicat que, lluny de vetlar pels seus drets, opta per ballar-li l'aigua a la classe política de torn!

No hem arribat fins ací per a rendir-nos ara, no baixarem els braços!

El personal educador d'educació especial, educació infantil i fisioterapeutes s’ha guanyat el nostre respecte i el nostre ferm posicionament. Impugnarem cada horari que deixe desprotegit a una treballadora o treballador públic, perquè aquesta és la missió dels sindicats i lluitarem pel compliment dels acords, malgrat qui li pese.

Si les resistències són territorials cridarem a cada porta, una per una. Continuarem reclamant els horaris de Castelló, que a hores d’ara, ni tan sols han eixit de la Direcció Territorial. Convocarem, una vegada més, la Comissió de Seguiment dels Pactes, aquella en la qual fa uns dies, se'ns demanava el nom dels centres que no estaven complint els acords.

Potser l'administració del Consell no compta amb els seus propis mecanismes de control, per a assegurar el compliment de les seues normes? Necessiten vostès policies, detectius, periodistes,...?

L'administració valenciana compta amb grans professionals al seu servei i és la nostra ferma determinació defensar els seus drets. STAS INTERSINDICAL VALENCIANA seguirà al costat de les treballadores i treballadors de la Generalitat, ara i sempre. Ho diem ras i curt per si quedava algun dubte.