STAS-Intersindical es reuneix amb el Director General de l’IVASS

Dilluns, 11 de novembre, una delegació d’STAS-Iv va mantenir una reunió, extensa i intensa, amb el Director General de l’IVASS, Àngel Bonafé.

14 / 11 / 2019 | Intersindical sector públic presentació stas ivass condicions de treball

Acabat el procés electoral, l’objectiu d’aquest primer contacte, a més de presentar formalment el sindicat, ara ja com a organització amb implantació i estructura en l’entitat, consistia a traslladar els dubtes, preocupacions i suggeriments que ens han fet arribar les treballadores i treballadors durant aquest mesos de treball a peu de centre i, a més, manifestar expressament la nostra voluntat i disponibilitat per a treballar de manera coordinada per a donar la millor resposta possible als nombrosos reptes que es plantegen al conjunt del Sector Públic Instrumental i alhora vehicular les solucions més garantistes als greus problemes laborals que afecten al personal de l’IVASS.
Quan STAS-Intersindical parla de consolidació no parla de llocs de treball, parla de persones
Per a STAS-Iv instrumentalitzar la possibilitat de generar sinergies i vehicular confluències constitueix una obligació ineludible per a respondre com cal a la responsabilitat enorme, i alhora l’immens honor, que comporta cadascun dels vots de les companyes i companys que han confiat en el sindicat per a tutelar els seus interessos i defensar els seus drets laborals.

Després d’haver deixat darrere una legislatura fallida en la qual la congelació de la Llei del SPI ha palesat l’absència d’un model per al sector. I la consegüent regulació a força de pegats ha suposat una nova agressió, del tot injustificable, contra unes treballadores i treballadors que han hagut de suportar una autèntica tortura laboral materialitzada en una precarització continuada de les seues condicions de treball, una lletania interminable d’EROS i una campanya mediàtica de difamació sistemàtica, el sindicat insisteix a reiterar en tots els fòrums als quals tenim accés la necessitat inajornable d’un model orientador per al conjunt del sector que reconega i rescate el patrimoni més valuós de què disposa i l’únic recurs insubstituïble d’eixes entitats: les seues treballadores i treballadors.

Així, en aquest primer contacte demanàrem informació i documentació concreta sobre la modificació de la RLT i el tracte que es dona en aquesta a l’homologació dels llocs de treball de determinats centres, com ara Ontinyent.

També plantejàrem l’enorme preocupació del personal per qüestions de seguretat, tant en l’aspecte de la seguretat interior que afecta el personal davant possibles agressions dels usuaris, com pels riscs que puguen provenir de l’exterior i les possibles conseqüències sobre persones i patrimoni. En eixe sentit, el sindicat va demanar resposta sobre les actuacions previstes per l’entitat i, a més, vam oferir la nostra col·laboració activa per a proposar protocols d’actuació i accions formatives imprescindibles.

Tot i això, vam assenyalar que aquests protocols i procediments exigeixen necessàriament la dotació de recursos humans -creació de llocs de treball- dels quals ara mateix l’entitat té un dèficit enorme.

L'estabilitat laboral eix central de la nostra acció sindical.
Com a punt central d’aquesta primera trobada, com no podia ser d’altra manera, plantejàrem que la principal preocupació del personal i, per això mateix l’eix central de la nostra acció sindical, és l’estabilitat laboral.

Davant la imminent convocatòria d’oposicions, i el possible efecte d’ERO encobert contra l’actual plantilla, i front a la dinàmica d’extorsió practicada des del sector públic per a posar tots els impediments del món a la gestió de les borses d’ocupació temporal, STAS-Iv va recordar que nosaltres no signaren els acords de la Comissió de Diàleg Social sobre els criteris d’oposicions ni sobre els criteris de gestió de les borses d’ocupació temporal perquè consideràvem que ambdós acords constitueixen una agressió sense pal·liatius contra les actuals treballadores i treballadores de les entitats

Per al nostre sindicat, l’estabilitat constitueix una reivindicació i un objectiu irrenunciable en totes les entitats del sector i el mecanisme per a portar-la endavant han de ser els corresponents processos de CONSOLIDACIÓ.

En eixe sentit, li explicàrem al Director General que el nostre sindicat porta tres dècades defensant L’ACCÉS DIFERENCIAT -amb un procediment específic per al personal temporal- com la millor forma, i també la més equitativa, de regular l’accés a qualsevol lloc d’ocupació pública.

Dit això, en la situació d’emergència laboral a la qual s’ha portat intencionadament les plantilles públiques, amb taxes de temporalitat aberrants, calen mesures extraordinàries de consolidació, sense oblidar que en la situació actual, quan parlem de consolidació no estem parlant de llocs de treball, estem parlant de persones.
Com a mostra fefaent de responsabilitat, ens vàrem comprometre a presentar un document argumentat i estructurat de la nostra proposta d’accés diferenciat.