UNITAT SINDICAL EN LA NEGOCIACIÓ ENFRONT DE LA SEPI I LES REFORMES LABORALS

12 / 12 / 2014 | correus

vagacorreus27NUNITAT SINDICAL EN LA NEGOCIACIÓ ENFRONT DE LA SEPI I LES REFORMES LABORALS

Amb la intenció d’abordar el procés de negociació col•lectiva en Correus ( conveni i acord ) i tractar sobre la realitat de la situació actual, per les millors condicions per a la defensa dels drets de les treballadores i treballadors, enfront de la direcció d’esta empresa pública i la SEPI, els sindicats que subscrivim aquest comunicat, hem mantingut una primera reunió a Madrid el 4 de desembre. A aquesta reunió vam anar convocades totes les organitzacions sindicals amb representació a Correus.

Acudim : Intersindical Canària, STAS-Intersindical Valenciana, LAB, ESK, SiPcte-USOC i CGT. Els sindicats CIG i ELA van excusar la seva presència amb voluntat de mantenir contacte i acudir a properes reunions. Els sindicats CSI-F i SL excusar la seua no presència i CCOO ni contestar a la invitació ni assistir a la mateixa. UGT es va presentar al principi de la reunió a comunicar la seua no presència en este espai.

En esta primera trobada vam estar d’acord en la necessitat d’aconseguir la màxima unitat possible entre tots els sindicats de Correus al voltant d’uns objectius comuns que entenem són els que demanen tota la plantilla. Aquests objectius, de forma resumida són :
• A la DEFENSA DELS NOSTRES drets.- Manteniment del nostre poder adquisitiu, recuperació de les retallades salarials i condicions laborals perduts.
• PER LA DEFENSA DE L’OCUPACIÓ I D’UN SERVEI PÚBLIC DE QUALITAT, NO A LA PRIVATITZACIÓ DE CORREUS!
• PEL BLINDATGE DAVANT LES REFORMES LABORALS I DE NEGOCIACIÓ COL•LECTIVA.

No a la signatura d’un nou conveni i/o acord funcionarial: si no millora les condicions retributives i laborals mantenint la ultraactivitat, per negociar amb tranquil•litat com fins ara. Blindatge sobre la inaplicació unilateral, per a la distribució horària sense flexibilitats i contra els acomiadaments per absentisme i contra l’assetjament laboral.

PER LA CONSULTA A TOTA LA PLANTILLA en referèndum abans de la signatura de qualsevol acord.

Per avançar en esta plataforma i configurar futures estratègies, realitzarem una altra convocatòria per al dia 13 de gener a Madrid en la qual tornarem a estar convocades totes les organitzacions sindicals amb representació a Correus. Entenem que la direcció de Correus, amb el suport de les últimes reformes laborals i de la SEPI, seguirà mantenint una posició dura en esta negociació, i més enllà d’acord o no en esta matèria, les organitzacions presents entenem que cal assolir la major unitat possible per fer front a la pretensions de la SEPI amb el futur de Correus i de les condicions de treball del conjunt de la plantilla.

4 desembre 2014

UNIDAD SINDICAL EN LA NEGOCIACIÓN FRENTE A LA SEPI Y LAS REFORMAS LABORALES

Con la intención de abordar el proceso de negociación colectiva en Correos (convenio y acuerdos) y tratar sobre la realidad de la situación actual, por las mejores condiciones para la defensa de los derechos de las trabajadoras y trabajadores, frente a la dirección de esta empresa pública y la SEPI, los sindicatos que suscribimos este comunicado, hemos mantenido una primera reunión en Madrid el 4 de diciembre. A esta reunión fuimos convocadas todas las organizaciones sindicales con representación en Correos.

Acudimos: Intersindical Canaria, STAS-Intersindical Valenciana, LAB, ESK, SiPcte-USOC y CGT. Los sindicatos CIG y ELA excusaron su presencia con voluntad de mantener contacto y acudir a próximas reuniones. Los sindicatos CSI-F y SL excusaron su no presencia y CCOO ni contestaron a la invitación ni asistieron a la misma. UGT se presentó al principio de la reunión a comunicar su no presencia en ese espacio.

En este primer encuentro estuvimos de acuerdo en la necesidad de alcanzar la máxima unidad posible entre todos los sindicatos de Correos en torno a unos objetivos comunes que entendemos son los que demandan toda la plantilla. Estos objetivos, de forma resumida son:
• LA DEFENSA DE NUESTROS DERECHOS.- Mantenimiento de nuestro poder adquisitivo, recuperación de los recortes salariales y condiciones laborales perdidos.
• POR LA DEFENSA DEL EMPLEO Y DE UN SERVICIO PÚBLICO DE CALIDAD, NO A LA PRIVATIZACIÓN DE CORREOS.
• POR EL BLINDAJE ANTE LAS REFORMAS LABORALES Y DE NEGOCIACIÓN COLECTIVA.
No a la firma de un nuevo convenio si no mejora las condiciones retributivas y laborales manteniendo la ultraactividad, para negociar con tranquilidad como hasta ahora. Blindaje sobre la inaplicación unilateral, para la distribución horaria sin flexibilidades y contra los despidos por absentismo y el acoso laboral.

POR LA CONSULTA A TODA LA PLANTILLA en referéndum antes de la firma de cualquier acuerdo.

Para avanzar en esta plataforma y configurar futuras estrategias, realizaremos otra convocatoria para el día 13 de enero en Madrid en la cual volveremos a estar convocadas todas las organizaciones sindicales con representación en Correos. Entendemos que la dirección de Correos, con el apoyo de las últimas reformas laborales y de la SEPI, va a seguir manteniendo una posición dura en esta negociación, y más allá de acuerdo o no en esta materia, las organizaciones presentes entendemos que es necesario alcanzar la mayor unidad posible para hacer frente a la pretensiones de la SEPI con el futuro de Correos y de las condiciones de trabajo del conjunto de la plantilla.

4 de diciembre de 2014.