Intersindical qualifica d’èxit total la primera jornada de vaga del Personal Educador

Avui, 31 de maig, contra tot i contra tots, centenars d’educadores i educadors d’educació especial i infantil s’han sumat a la vaga convocada per Intersindical Valenciana i s’han desplaçat majoritàriament a les concentracions convocades a les tres capitals de província.

31 / 05 / 2017 | Intersindical vaga 31 de maig 2017 personal educador mobilitzacions

Concentració de Personal educador a la Ciutat administrativa Nou d'Octubre.

“Sembla que la ràbia és l’únic aliment de la resistència. Per això, com a fidel agnòstic practicant, pregue cada nit per a que dure. I que s’escampe” Pintada al wàter de la facultat de CC de l’Educació l’any 76
I així, malgrat haver hagut de lluitar contra uns serveis mínims abusius i contraris a la doctrina constitucional – els quals vam aconseguir modificar en l’últim moment i després que ja s’haguera notificat al personal que els havia d’atendre-, malgrat les nombroses activitats, excursions i viatges de final de curs en els quals el personal ha posat per davant la seua responsabilitat amb l’alumnat i amb unes activitats extraordinàries programades comptant amb la seua participació, malgrat els nombrosos missatges contraris a l’oportunitat d’una convocatòria en aquest moment –ignorant que és tot just aquest moment quan el personal ha decidit que cal fer-ho-, malgrat les estratègies tramposes de la Conselleria d’Educació que ha establert un sistema que pretén amagar la incidència de la protesta diluint el personal educador en el conjunt del personal no docent, malgrat tot això i més, quasi un 20% del personal en Castelló, el 30% en Alacant i més d’un 60% en València, han fet vaga avui.
I, a més, més de 250 educadores i educadors de tots els racons de la província s’han aplegat a la concentració de València per a manifestar-se amb les seues companyes i companys i mostrar a l’administració ben a les clares la seua decisió inquebrantable de conquerir el futur que els correspon.

Tot just per això, avui, hem decidit que l’única opció operativa passa per sortir de la invisibilitat administrativa, educativa, laboral i, fins i tot, sindical, perquè si no ho fem nosaltres, ningú no ho farà i estarem condemnades a perpetuar una concepció masclista de l’administració pública, una concepció jeràrquica i academicista de l’educació i una concepció classista de les relacions laborals.

Algú va dir, o escriure, que no hi ha major gènere de ficció que la memòria. Avui, les educadores i educadors hem decidit deixar de fer memòria i començar a escriure un futur que va començar abans d’ahir.

Ara és el moment de posar-li nom a les nostres reivindicacions, de dir qui som i d’omplir de contingut una denominació, educador@s, que en la neo-llengua de l’administració, com no parla d’educació, no vol dir res.

Ara és el moment de deconstruir la situació de maltractament institucional que ens ha atorgat una nova categoria jurídica: el sub-funcionariat, veritable tercer món de l’Administració Pública Valenciana.

Ara és el moment de treballar totes i tots a una per a la següent jornada de vaga proper 9 de juny.

Ara és el moment dels i les educador@s

Ara... “Ja no ens alimenten molles, ara volem el pa sencer”

Accedeix a la galeria fotogràfica de la concentració