Nova jornada de vaga del personal educador

Sembla que l’èxit de la vaga de Personal Educador d’Educació Infantil i Educació Especial convocada per Intersindical Valenciana passat 31 de maig tan sols li ha servit a la Conselleria d’Educació per a refermar la seua decisió d’institucionalitzar la síndrome de Procusto i decapitar tot allò que no encaixe en un estereotip professional mono-disciplinari.

08 / 06 / 2017 | Intersindical vaga 9 de juny 2017 personal educador

Però, a més, ambdues conselleries implicades en el maltractament institucional d’aquest personal públic, s’han tret la disfressa dialogant i han posat en joc tota l’artilleria al seu abast contra l’exercici d’un dret, el dret de vaga, constitucionalment garantit.
I així, hem vist tot tipus d’estratègies per a desincentivar la participació activa en les vagues convocades, com ara determinar un procediment informàtic que lamina la participació percentual en un total que inclou fins i tot personal aliè a la convocatòria, o impedint consignar amb exactitud el temps de les aturades.
A més a més, hem vist l’administració anunciar unilateralment el trencament de les actuals negociacions en no acceptar les organitzacions sindicals la seua darrera proposta, amb el càstig afegit de la possible defunció de la Comissió Mixta de Mediació. Paradoxalment aquest anunci el feia verbalment l’administració fins i tot abans que aquesta organització sindical manifestara expressament la seua postura davant eixa proposta suposadament rebutjada.
D’altra banda, hem hagut d’assistir amb estupor al desconeixement, o la fabulació, publicament exhibits pel nostre conseller d’educació en una entrevista radiofònica en la qual ha pretés vestir aquesta mobilització d’un interès purament econòmic que mai no ha tingut, ha negat un incompliment generalitzat de la normativa que està més que acreditat en els dos requeriments de la inspecció de treball, a denúncia d’Intersindical, en els quals, a més, es considera que aquests incompliment s’estan cobrant un preu altíssim en la salut de les treballadores i treballadors, ha negat que aquest personal estiga cedit d’amagat a les empreses privades que gestionen els menjadors escolars perquè en cap cas han d’actuar de monitors, però al mateix temps s’ha negat a retirar el recurs contra la sentència que diu tot just això. I per a acabar s’ha atribuït la conquesta i el protagonisme d’una negociació pionera a tres bandes que, en tot cas, és una exigència del decret 56/2013, de 3 de maig, del Consell, el qual no fa sinó arreplegar una negociació anterior gestada i conquerida pel primer manifest de les educadores de juny de 2003 i les jornades de vaga, una altra vegada convocades en solitari per Intersindical, durant el curs 2008-2009. En tot cas, si aquesta negociació a tres bandes té un impulsor innegable i un nom propi, no és altre que el del nostre amic i company Pep Tur i Vives, un mestre, en tot el sentit de la paraula, a casa nostra i un referent indiscutible del sindicalisme al País Valencià.
I com tot és susceptible d’anar a pitjor, avui mateix ha arribat a alguns centres novament la resolució de serveis mínims de 29 de maig, la qual Intersindical va recórrer i va ser modificada a 30 de maig per resultar abusiva. Potser una errada, però per a nosaltres resulta del tot inadmissible i injustificable.
Tot i això, una vegada més contra tot i contra tots, sense por, les educadores i educadors d’educació especial i educació infantil tornarem a fer vaga demà, 9 de juny de 12 a 15 hores i ens concentrarem davant la conselleria d’educació en les tres capitals de província per a demanar ajuda i oferir esperança
Demà, una vegada més, les educadores i educadors, sense por, faran vaga per a EXIGIR DIGNITAT LABORAL I EDUCATIVA
Demà, una vegada més, les educadores i educadors tornaran a eixir al carrer per a explicar-li a la nostra consellera i el nostre conseller que des de ja mateix, amb el personal educador, poca broma i més trellat.
Demà, les educadores i educadors tornaran a apostar pel futur del sistema educatiu.