Ajuntament de València

EL CONSELL VALENCIÀ DE CULTURA PREGUNTA A L’AJUNTAMENT DE VALÈNCIA PER LA SITUACIÓ DE LA BANDA MUNICIPAL

El CVC considera BIC la Banda Municipal i prepara ja un informe sobre l’afectació patrimonial del seu trasllat

10 / 01 / 2022 | Administrador Local

El Consell Valencià de Cultura farà arribar en els pròxims dies un escrit a l’Ajuntament de València per interessar-se per la situació de la Banda Municipal de València, pel seu possible trasllat al Palau de la Música previst per la Regidoria de Recursos Culturals, per la desprotecció patrimonial de la Banda Municipal així com del seu patrimoni moble, arxivístic i de música tradicional.

La secció sindical de l’STAS-Intersindical Valenciana, acompanyada per diversos professors i professores de la Banda i de l’advocada dels músics, s’ha reunit hui amb el secretari del Consell, Jesús Huguet, a qui ha transmés la seua preocupació per la possible desaparició de la Banda i el fet que la Regidoria de Recursos Culturals no la considere, ni tan sols, catalogada com a Bé d’Interés Cultural (BIC). Respecte a esta última qüestió, Huguet, autor de l’informe que en el 2018 va fer el Consell Valencià de Cultura sobre la declaració BIC de les bandes de música, ha estat molt clar. La Banda Municipal de València és un Bé d’Interés Cultural (BIC).
La secció sindical li ha demanat al Consell un informe sobre la Banda Municipal de València en què es declare l’afectació patrimonial que comportaria el trasllat de la Banda, que s'establisca la unicitat i impossible disgregació dels seus fons, que s’unifique i protegisca tot el seu arxiu moble i documental, que s’incloga en el catàleg patrimonial de la ciutat de València, que s’òbriga al públic, que es busque una seu digna per a la Banda i que s’impedisca el trasllat del BIC, com diu la Llei de Patrimoni Cultural.

A falta de conéixer l’escrit del Consell Valencià de Cultura i l’informe posterior que s’està preparant, esta secció sindical considera que, a tots els efectes, el Consell Valencià de Cultura avala completament la consideració com a BIC de la Banda Municipal i, per tant, reitera la petició a la Regidoria de Recursos Culturals i Patrimoni sobre l’obligació de realitzar un informe en matèria patrimonial sobre la Banda Municipal de València. Igualment, esta secció estima que el trasllat de la Banda Municipal resulta impossible amb la Llei de Patrimoni Cultural en la mà i seria un greu atemptat patrimonial que, arribat el cas, depurarem en els òrgans pertinents.

------------------
El CVC considera BIC la Banda Municipal y prepara ya un informe sobre la afectación patrimonial de su traslado

EL CONSELL VALENCIÀ DE CULTURA PREGUNTA AL AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA POR LA SITUACIÓN DE LA BANDA MUNICIPAL

El Consell Valencià de Cultura hará llegar en los próximos días un escrito al Ayuntamiento de València para interesarse por la situación de la Banda Municipal de València, por su posible traslado al Palau de la Música previsto por la Concejalía de Recursos Culturales, por la desprotección patrimonial de la Banda Municipal así como de su patrimonio mueble, archivístico y de música tradicional.

La sección sindical del STAS-Intersindical Valenciana, acompañada por varios profesores y profesoras de la Banda y de la abogada de los músicos, se ha reunido hoy con el secretario del Consell, Jesús Huguet, a quien ha transmitido su preocupación por la posible desaparición de la Banda y el hecho de que la Concejalía de Recursos Culturales no la considere, ni siquiera, catalogada como Bien de Interés Cultural (BIC). Respecto a esta última cuestión, Huguet, autor del informe que en el 2018 hizo el Consell Valencià de Cultura sobre la declaración BIC de las bandas de música, ha sido muy claro. La Banda Municipal de València es un Bien de Interés Cultural (BIC).
La sección sindical le ha pedido al Consell un informe sobre la Banda Municipal de València en que se declare la afectación patrimonial que comportaría el traslado de la Banda, que se establezca la unicidad e imposible disgregación de sus fondos, que se unifique y proteja todo su archivo mueble y documental, que se incluya en el catálogo patrimonial de la ciudad de València, que se abra al público, que se busque una sede digna para la Banda y que se impida el traslado del BIC, como dice la Ley de Patrimonio Cultural.

A falta de conocer el escrito del Consell Valencià de Cultura y el informe posterior que se está preparando, esta sección sindical considera que, a todos los efectos, el Consell Valencià de Cultura avala completamente la consideración como BIC de la Banda Municipal y, por lo tanto, reitera la petición a la Concejalía de Recursos Culturales y Patrimonio sobre la obligación de realizar un informe en materia patrimonial sobre la Banda Municipal de València. Igualmente, esta sección estima que el traslado de la Banda Municipal resulta imposible con la Ley de Patrimonio Cultural en la mano y sería un grave atentado patrimonial que, llegado el caso, depuraríamos en los órganos pertinentes.

• Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.