Intersindical agraeix la tasca dels serveis d’emergència en resposta al temporal patit al País Valencià

La Secció Bombers Forestals de la GV de la Intersindical Valenciana envia una carta d'agraïment a tots els serveis que hi han participat.

25 / 09 / 2019 | Intersindical serveis emergència dana bombers

Una imatge de la DANA patida al País Valencià.

Són molts els actors partícips, intervenint i/o col·laborant en tasques per a pal·liar els danys produïts pel temporal de pluges intenses, fenòmens costaners i vent, que va tindre lloc al País Valencià, especialment a les províncies de València i Alacant, entre els dies 11 i 14 de setembre.
No obstant això, hem vist en els últims dies un desmesurat agraïment a la Unitat Militar d'Emergències (UME), per la seua intervenció en operacions de col·laboració amb les autoritats civils per a donar una resposta a la situació d'emergència que estava patint el territori valencià.
No es pretén amb això, desprestigiar el bon treball realitzat; és més, no tenim cap mena de dubte que ha intervingut, de manera extraordinària, per a contribuir a la seguretat i el benestar de la ciutadania, amb la finalitat de complir els objectius propis de la Protecció Civil (art. 37 de la Llei 17/2015). Més aviat, posar l'accent que aquest tipus d'emergències és necessari abordar-la conjuntament entre totes les Administracions Públiques competents en matèria de Protecció Civil, des del nivell local fins a les institucions europees i internacionals, mobilitzant els recursos al seu abast; així com procurar una coordinació dels diferents serveis i recursos d'emergència. A més, pel deure de servei que tenim cap a les ciutadanes i ciutadans que paguen els seus impostos, seria convenient avançar cap a un sistema que permeta optimitzar els recursos disponibles per a mitigar els efectes de les emergències.
És per això que, des d'aquesta Secció Sindical, volem ressaltar la participació de TOTS els SERVEIS D'EMERGÈNCIA, tant professionals (Servei de Bombers Forestals de la GV, SPEIS, Forces i Cossos de Seguretat i Serveis d'Atenció Sanitària, etc.), com persones voluntàries (a través d'organitzacions o agrupacions de voluntaris), grups creats i coordinats pel nostre sindicat per a donar resposta a les multiples necessitats i fins i tot ciutadanes i ciutadans prestant la seua col·laboració voluntària. Un desplegament de mitjans humans i recursos disponibles, eficaços i professionals, que ha permès donar resposta immediata.
Tota labor encaminada a reduir els possibles danys a persones i béns, procurant l'adequada assistència i socors a les persones afectades per les inundacions, així com la realització de tasques de rehabilitació destinades al restabliment dels serveis públics essencials que es van veure interromputs, i de les condicions ambientals i socioeconòmiques indispensables per a la tornada a la normalitat de les poblacions afectades.
Per tot això, cal agrair l'ENCOMIABLE LABOR DE TOTS ELS SERVEIS D'INTERVENCIÓ EN EMERGÈNCIES per aquesta meravellosa resposta que heu donat i que sempre oferiu amb total dedicació i professionalitat.
“TOTS SOM HEROIS ENCARA QUE NO PORTEM CAPA”

Stas-Intersindical valenciana

GRÀCIES