Intersindical Valenciana serà del tot bel·ligerant contra qualsevol ERTO al Sector Públic

Davant els flirtejos declaratius dels últims dies i les inconsistències argumentals del Consell respecte a la possible aplicació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació a les entitats del Sector Públic Instrumental, Intersindical Valenciana ha de manifestar l’oposició més radical.

03 / 04 / 2020 | Intersindical sector públic estabilitat laboral ertos al spi condicions de treball

En primer lloc, per una qüestió legal puix entenem que estan excloses de la Disp. Adic. 17a ET i de la Disp. Adic. 3a del RD 1483/2012 per la qual cosa no es pot aplicar ERTO ni ERO en les entitats de dret públic vinculades o dependents d’una o diverses Administracions Públiques i altres organismes públics que estiguen classificades com a Administració Pública en l’inventari d’ens del sector públic estatal, autonòmic o local. Fonamentalment, però ens oposem per una qüestió de justícia, d’oportunitat i de projecció de futur.
per a enfrontar el futur que ens mereixem el que cal es consolidar i potenciar les entitats que conformen el Sector Públic
Saludàrem el primer Govern del Botànic amb una confiança plena en el seu compromís amb la regeneració d’un sector absolutament subordinat als interessos particulars i partidistes dels anteriors gestors i la seua promesa electoral de posar les persones en l’espai central i prioritari de l’agenda política.
Malauradament, després d’haver passat més d’una legislatura picant aigua en morter, sense llei que regule el sector i amb noves entitats, aquestes de producció pròpia i no fruit de cap herència, tan desprotegides laboralment, social i retributiva com les anteriors, ara hem de constatar amb estupor que els actuals gestors no han aprés absolutament res de la gestió de l’anterior crisi econòmica.

I així, una vegada més, es pretén enfrontar la crisi econòmica, subsegüent a l’actual crisi sanitària, amb el recurs a la política de la tisora i l’agressió a les treballadores i treballadors.

Unes treballadores i treballadors que, cal recordar, assumeixen tots els deures, obligacions i precaritzacions aplicades al personal públic però sense els seus drets i garanties.

Unes treballadores que, cal recordar, han estat sotmeses a una precarietat permanent en unes entitats que a hores d’ara encara no s’han recuperat de la crisi anterior, per la qual cosa són frankensteins laborals on conviuen treballadores i treballadors provinents de diferents EROs.

Per això, Intersindical Valenciana ha de manifestar amb tota rotunditat que els serveis que presten i garanteixen aquestes entitats són del tot essencials. L’habitatge i el sòl, la mobilitat ferroviària, els serveis socials i, com no, l’accés a la cultura, formen part dels serveis públics essencials que la societat valenciana del segle XXI reclama i es mereix.

I per això, davant qualsevol intent de tornar a les polítiques contra el personal i front a qualsevol propòsit de noves agressions laborals, Intersindical Valenciana s’alçarà amb tots els seus medis i recursos per a dir ras i curt que no es temps per a una nova elegia de l’austericidi i no és moment d’aplicar cap retallada de condicions de treball, cap ERTO ni cap ERO, sinó tot el contrari, per a enfrontar el futur que ens mereixem el que cal es consolidar i potenciar totes i cadascuna de les entitats que conformen el nostre Sector Públic Instrumental.