La gran cacera –humana-  en el Sector Públic Instrumental.

Portem ja molt de temps, massa, assistint a una perversa intoxicació mediàtica per a escampar l’ombra de la sospita sobre el conjunt del personal d’un sector al qual els nostres anteriors governants van portar de manera intencionada a fugir de la legalitat, com a instrument d’una concepció política subsidiària del poder econòmic.

24 / 05 / 2017 | Intersindical sector públic drets laborals

Malauradament, tot al contrari del que podíem esperar, lluny de prioritzar la recuperació de la dignitat institucional i comprar el bitllet de tornada a la legalitat, el nous gestors de lo públic, eixos que amb declaracions ampul·loses diuen haver aterrat a la Generalitat per a rescatar les persones, s’han llançat a culpabilitzar de manera preventiva la totalitat de les treballadores i treballadors del sector.

I així, en els últims mesos han aparegut en premsa diversos articles als quals es qualifica als treballadors i treballadores del sector públic instrumental "d’endollats", s'han publicat dades a les quals només el desconeixement del sector pot donar credibilitat i s'han produït filtracions sobre esborranys de projectes de llei. Tot un seguit de fets puntuals que encaixen a la perfecció en el que sembla ser una campanya massiva de desinformació i difamatòria davant la qual tan sols podem donar una resposta clara i contundent: Les treballadores i treballadors no són els culpables.

Independentment de les intencions, aquestes actuacions, contribueixen a alimentar un clima contrari al personal i, per això mateix, favorable a qualsevol mesura antisocial, com ara EROs, acomiadaments o modificacions substancials de condicions de treball, les quals, a més, poden ser acceptades i justificades pel conjunt de la ciutadania com a mecanisme per a posar fi a uns privilegis inexistents.

És per això, que aquesta situació, amb les filtracions continuades a la premsa, palesa si més no una falta de voluntat política per a donar solució a un personal i un sector que ha patit com cap altre l’espoli d’una mala gestió intencionada, continuada i sistemàtica.

Paradoxalment, els protagonistes d’aquesta agressió mediàtica són els mateixos grups parlamentaris que varen impulsar en el seu moment una Esmena per a garantir l'estabilitat laboral del col·lectiu afectat per les múltiples i dures reestructuracions que la crisi econòmica va deixar en el sector públic.

Davant aquesta situació, Intersindical Valenciana actua:

- Manifesta la seua indignació pel que sembla haver-se convertit en la pràctica habitual del Consell: filtrar a la premsa dades sobre negociació col·lectiva, obviant els fòrums de negociació legalment establerts i, per
això mateix, menyspreant als i les representants legitims dels i les treballadores.

- Denuncia que aquestes pràctiques són impròpies d'un Consell d'esquerres i que va accedir al govern autonòmic posant els valors de transparència i participació, com a objectiu i instrument de la seua gestió.

s'han elaborat les dades filtrades per a poder rebatre les acusacions generalitzades sobre el personal i, a més per a poder exercir com cal la seua responsabilitat de representació i defensa dels drets de les treballadores i
treballadors.

- Exigeix als i les responsables de la Direcció general de Sector Públic i Model Econòmic i les diferents Entitats que ho componen:
o Implementen tots els mecanismes necessaris per a paralitzar les filtracions interessades sobre temes sensibles de política de personal,
o Presenten les seues propostes, serioses i concretes sobre el futur dels i les treballadores, directament a la representació legitima del sector.
o Respecten la dignitat laboral i els drets consolidats dels i les treballadores que no sols no han estat els responsables del caos que puga existir en el sector, sinó tot al contrari, han sigut, i lamentablement continuen sent,
víctimes de successives males gestions dels recursos, també els humans.

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació