La situació del personal a la Biblioteca Pública de Castelló ha esdevingut insostenible

Els diaris han estat d’acord a fer-se resó de la notícia i han denunciat davant la ciutadania la situació que pateixen tant treballadores i treballadors com les persones usuàries del centre: tancament de sales, sobrecàrrega del personal, personal que no pot gaudir dels dies de vacances...

12 / 02 / 2019 | Intersindical gestió borses condicions de treball borses d'ocupació temporal biblioteca castelló

"Cada llibre té un secret
disfressat de blanc i negre;
tot allò que et diu a tu
un altre no ho pot entendre"

Joana Raspall

Si continuen com ara, i la situació sempre pot empitjorar, el centre patirà reducció de serveis, més encara si cal, i pot arribar fins al tancament horari si les persones responsables i els que tenen la possibilitat de prendre mesures no actuen amb decisió i celeritat.

Amb una plantilla en la que quasi un 30% està per cobrir, difícilment es pot arribar a donar el servei que s’espera d’una biblioteca referent, com és aquesta. El personal no pot gaudir, sense rebre una càrrega extra de responsabilitat que no li correspon, del seus drets laborals, generant un conflicte entre companyes i companys, la qual cosa porta a un malestar generalitzat del qual difícilment no es pot vore exempt el servei.

A la llum dels pactes, açò es deuria resoldre en un temps raonable, però es ben cert que no hem arribat fins ací, gràcies al bon fer de la conselleria.
Un centre de primera línia i referent cultural de la ciutat, abandonat per les autoritats a la seua sort, a la deriva i sense cap element de salvament.

L'accés a la cultura en perill perquè no és una prioritat per als polítics, que han deixat tota la càrrega de gestionar un servei públic, en el personal que queda, penalitzant en el càs que es donen, les contingències per temes de salut a les quals tot treballador i treballadora té dret.

Els polítics i càrrecs, últims responsables del bon funcionament dels serveis dependents de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, sembla que no lligen ni senten les queixes, ni les dificultats de tal magnitud, d’un centre de la seua ciutat on desenvolupen les seues funcions i que tan bé considerat estava pels usuaris pel bon servei que prestava. Dificilment es pot apostar per lo públic si no ciudem allò que tenim i que funciona.

Davant aquesta problemàtica, i des del moment en que va tindre coneixement de la mateixa, Intersindical Valenciana ha seguit els passos que calia per tal de donar trasllat d’aquesta situació en els àmbits on calia fer-ho. Per això, ho varem presentar en la Junta de Personal dels Serveis Territorials de Castelló en la passada reunió plenària, donant trasllat per escrit de la falta de personal al centre i del silenci administratiu com a única resposta als escrits de la direcció del centre reclamant la reposició de les baixes, vacants, dispenses sindicals i altres situacions del personal.

Així mateix, ens hem personat en les direccions de Funció Pùblica per a reclamar la cobertura d’eixos llocs vacants i a la Comisió de seguiment de les bosses d’ocupació temporal.

I, per descomptat, si la situació continua ens obligarà a prendre mesures de pressió