Intersindical-STAS exigeix que s’acabe amb la precarietat de les professionals dels Serveis Socials

Per segona vegada Intersindical Valenciana-STAS i les professionals dels Serveis Socials es reuneixen amb el director general de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, Enrique Ferrer, per a tractar les al·legacions que aquest sindicat va presentar al Decret del Mapa dels Serveis Socials.

04 / 07 / 2020 | Intersindical unció pública personal serveis socials mapa serveis socials igualtat i polítiques inclusives administració local

Després del primer contacte que vam tindre el 3 de juny -en què el sindicat ja va explicar les seues al·legacions-, en aquesta segona reunió el Director General ha volgut traslladar-nos el seu posicionament. Està d’acord amb el diagnòstic de les al·legacions presentades relacionades amb la precarietat laboral de les treballadores i treballadors dels equips socials. Comparteix els criteris del Sindicat i és conscient de la preocupació, feblesa i precarietat laboral que existeix en l’atenció primària.
Segona reunió amb el director general de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials
No obstant això, i a causa de l’autonomia de l’administració local, Enrique Ferrer indica que la Conselleria no pot actuar perquè canvie la situació laboral d’aquestes treballadores. Això sí, s’ha compromés que a mesura que es redacten els decrets que desenvolupen la Llei 3/2019 dels Serveis Socials Inclusius, intentaran que en els punts que afecten el personal, com són les ràtios i la mapificació, es tinga en compte la situació laboral de les persones treballadores dels Serveis Socials.

Des del Sindicat se li va fer l’observació que sense les professionals dels serveis socials la llei no es podria complir. Les treballadores i treballadors són part important dels fonaments d’aquesta llei i continuar abusant d’aquestes professionals és, com a mínim, una irresponsabilitat. No es pot ignorar la situació ni menysprear i mirar cap a un altre costat quan parlem del personal que treballa en els serveis socials. Que existisquen dues administracions implicades no els eximeix de complir amb les seues obligacions.

Quedem a emplaçar-nos per a l’estudi i al·legacions dels nous decrets que continuen desenvolupant la Llei de Serveis Socials Inclusius.

Intersindical Valenciana-STAS seguirà en tot moment i en tots els àmbits reivindicant l’estabilitat laboral de tot el personal dels Serveis Socials.

Segunda reunión con el Director General de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials