Avui, 29 de maig, més d’un 33% de la plantilla ha secundat la primera de les jornades de vaga convocades per Intersindical Valenciana aquest mes de maig. I això, malgrat el joc brut d’una administració que ha optat per assumir les pràctiques patronals més reaccionàries que ens podíem imaginar i ha posat en marxa tot un seguit d’estratègies desmobilitzadores indignes i impròpies de qui hauria de ser referent i garantia dels drets laborals.

29 / 05 / 2018 | Intersindical personal educador mobilitzacions jornades de vaga condicions de treball 29 de maig 2018

La primera jornada de vaga del personal educador d’educació infantil i especial ha estat un èxit. Ara, el Consell ha de moure fitxa per atendre les reivindicacions del col•lectiu

Després de tot un curs d’infructuosa espera d’una mesa tècnica que no s’ha arribat a convocar, en execució d’una consigna fidelment heretada la qual no permet negociar amb qui es mobilitza per a defendre els seus drets, finalment, les assemblees convocades a les diferents intercomarcals decidiren reprendre les mobilitzacions.
En aquesta ocasió, per primera vegada, cap de les dues conselleries amb competències ha assistit a l’acte de conciliació, ni tampoc no han fet cap intent de trobar una solució consensuada.
En aquesta ocasió, lluny de cercar possibles punts de consens, hem hagut de lluitar per a corregir una resolució de serveis mínims, innecessàriament modificada, amb la qual es col·lapsava l’exercici del dret a la vaga en assignar a serveis mínims a més del 80% de la plantilla.
Tot i haver aconseguit una correcció d’una Resolució que mai no s’hauria d’haver produït, la conselleria d’educació no l’ha feta accessible als centres fins al mateix dia de la vaga. I després d’haver començat la jornada laboral del personal al qual el dia abans s’havia designat com a serveis mínims.
Però a més, en el cim del cinisme, la vesprada anterior a la primera jornada de vaga, l’administració va fer allò que portava ajornant de manera sistemàtica durant els últims mesos i, per a garantir la difusió del document i potser induir a la incertesa davant una nova –i hipotèticament innovadora- proposta, va remetre la seua proposta de pacte sobre les condicions de treball per a aquests col·lectius no sols a les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de la Funció Pública, sinó també a les Plataformes d’Educadores d’Educació Infantil i Educació Especial.
No tenim cap inconvenient davant aquest exercici de transparència, exigirem, però, que aquesta es mantinga en el temps, i en tots els àmbits. No es sobrer recordar que Intersindical ha reivindicat constantment aquest esperit inclusiu en tots els àmbits de diàleg i negociació, com ara la Comissió de Diàleg Social.
Tanmateix, malgrat aquestes, i altres maniobres, avui, centenars d’educadores i educadors de tots els racons del territori han eixit al carrer per a exhibir dignitat i exigir un tracte digne.
Ho tornarem a fer demà per a concentrar-nos a les portes de la Conselleria d’Educació.
I també proper dijous, 31 de maig, quan portarem la nostra lluita al Palau dels Valeriola per a emplaçar la Vicepresidenta del Consell a actuar davant conflicte que atempta directament contra la dignitat laboral de les educadores i educadors de la Generalitat Valenciana, contra els drets educatius essencials de l’alumnat més vulnerable del sistema educatiu i contra els drets socials de les seues famílies.
I ho farem per responsabilitat front a una situació que no pot admetre més dilació i una problemàtica per a la qual les dues conselleries competents no han pogut, no han sabut, o no han volgut donar resposta.